Rapport om nya schemat

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Isobel
Kontakt:

Rapport om nya schemat

Inlägg av Isobel »

Vill bara berätta lite om hur det har gått med nya schemat. Efter att ha filat lite på det så körde vi igång idag.
Jag gjorde inte som Mammut Maria sa :oops: och ändrade tvärt, utan smög fram förmiddagen och ändrade eftermiddagen tvärt. Till hjälp har jag haft gott väder och vår nya fantastiska vagn :wink: :D Hon somnar nämligen inte i den, eftersom det finns så mycket spännande att titta på på vägen. Så för att flytta fram lunchen en halvtimme igår så tog vi en promenad och gav helt enkelt lunch när vi kom hem kl 12, så var det löst.
Idag somnade hon gott kl 10.30 och vaknade sin vana trogen 45 minuter senare. (hon ska enligt nya schemat sova 1½ timme) Hon var dock lugn och låg och babblade med nallen så jag lämnade henne ifred. Strax före 12 bajsade hon och blev antagligen förbaskad pga lukten :-& (hon har ett litet rum och det stank verkligen! :-& ) och då var det lika bra att ta upp henne inom marginalkvart. Jag antar att vi kommer att få jobba på den luren ett tag, men skam den som ger sig :)
Idag tog vi en lååång promenad på stan när det var sovdags enligt gamla schemat,och visst gäspade hon några gånger, men hon höll sig förvånansvärt alert tills vi kom hem. Då fick hon en portion gröt som hon slukade och sen var det bums i säng. Hon undrade lite vad jag höll på med egentligen, men efter 3 ramsor sov hon gott.

Så det var visst inte krångligare än så :) Tänk att jag ska vara så onödigt ängslig inför förändringar :oops: #-o
Mamma till Izabelle 040416 :heart:
Startade SHN-kur 23/10 -04 och sen dess sover Iza gott om natten.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Ja men - då ändrade du ju tvärt av!? Det var ju bara första förmiddagen som var smygande! Bra gjort och helt rätt knep för att förlänga vakentiden. Bra gjort!
Isobel
Kontakt:

Inlägg av Isobel »

Ja det var helt rätt sätt kände jag med att gå ut med vagnen. Inte en sur min på hela tiden heller! Min lilla gumma är världsbäst! :heart:
Och inte behöver vi jobba så mycket på långluren heller (den som förr var en kortlur) Hon hajjade direkt och idag har hon sovit hela luren (6 minuter kvar till väckning/uppvaknande) utan ett knyst!
De är fantastiskt smarta de små liven!!
Gäst

Inlägg av Gäst »

:roll: Tycker nog att det är lilla MAMMA som är smart :lol: ! Härlig rapport!
Isobel
Kontakt:

Inlägg av Isobel »

Åh tack! :oops: :D
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"