Hej
Jag har en kille på 20månader som somnar jättebra på kvällen, hinner knappt ut ur rummet förrens han sover. Sen vaknar han mellan 03,00-04,30 oftast och är olycklig. Han är jätte arg, kastar nallen och gosefilten på mig när jag kommer in och skriker så han nästan väcker grannarna. Att få honom att somna om kan ta upp till 2 timmar. Nu har det pågått så länge att jag inte orkar mer utan har gett upp och lägger mig med honom när han vaknar på natten. Min fråga är: Kan jag göra SHN-kuren på honom? Hur börjar jag i och med att insomningen inte är något problem och bör jag nattvaka eller kan jag själv sova i början av natten tills han vaknar? Mycket tacksam för svar.
Kajsan
Vargtimmen mellan 04-06
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Du kan absolut kura honom. Det är "bara" att betrakta gap- och skrikuppvaknandet som första läggningen, om du förstår.
Och ja, eftersom han är en SS (säker sovare) åtminstone först, kan du också sova då. Inom hörhåll. (Dock inte i hans rum.)
Är grannarna redan missnöjda, sedan förut? Förbered dem i så fall på att nu j-r tänker du ta tag i det här, och be dem stå ut (eller rymma hemifrån) i fyra nätter. Mer ska det inte skrikas. Och förmodligen inte så länge ens.
Läs på noga, innan du bestämmer dig för att börja
Återkom då
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022