Det är med sorg och bestörtning jag nu har mottagit beskedet att de gamla föräldraforumen är utplånade.
Många av er vet hur jag kämpat dessa två månader som gått, sedan "min" förra hemsida utan förvarning släcktes ner, för att få tillbaka den enorma kunskapsbank som fanns där och kunna överföra den hit. Föräldraforumen hade ett kort liv - bara fem månader från juni till november 2004 - men materialet som växte fram där var oskattbart. Bara jag själv stod för tusentalet inlägg. Den textmassan motsvarar ledigt två böcker. I timtal varje dag, vardag som helg och var jag än befann mig, satt jag och besvarade varenda fråga. Jag hade hela tiden tanken att forumen en dag skulle bli självgående och försökte därför vara så allmängiltigt klok och precis som möjligt
Nu är det borta. De rättsliga åtgärder jag försökt vidta kan inte ge oss forumen tillbaka. Ingen upphovsmannarätt i världen -och min är odiskutabel, eftersom jag är fackförbundsansluten författare - kan ge mig texter åter som inte längre finns. Själva hemsidesmaterialet (också raderat) har vi ju lyckats restaurera, och det mesta jag skrivit här i världen sparar jag naturligtvis, men foruminläggen - dem föll det mig aldrig in att spara någon annanstans. Jag kunde aldrig drömma om att de bara skulle försvinna en dag utan att jag, eller ni andra, fick chansen att först ta vara på dem.
Jag måste erkänna att luften har gått ut mig en hel del under denna tröstlösa, fruktlösa kamp. Det har ni säkert märkt också. Det är inte roligt när huset man byggt bara jämnas med marken över en natt och man uppgivet måste börja om från början, trött och ledsen i stället för entusiastisk och glad \:D/ Men naturligtvis går det. Nya bygget är i full gång. Jag är er så tacksam
Jag beklagar att det gick som det gjorde. Tack för allt ert stöd. Tack för ert tålamod med mig. Tack för att ni finns. Nu kör vi