Har någon tips på hur jag inför kuren p&ari

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
lisan

Har någon tips på hur jag inför kuren p&ari

Inlägg av lisan »

Jag har två barn tre mån och två år. Båda behöver hjälp att somna och sover dessutom i våran säng hela natten. Jag har skaffat info om sovahelanatten kuren och ska läsa på och har tänkt börja om en vecka. Då jag ibland är själv med barnen vid läggdags på kvällarna undrar jag hur jag kan gå till väga för att införa kuren på båda mina barn samtidigt.
Mor till Embla 030204 och Aske 041012
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Börja när faderskapet är på plats! Då kan ni ta varsin juvel - i alla fall - de första 2 kvällarna/nätterna!

:idea: Pålästa som ni är [-o< så har ni kommit in i kuren på ett par dagar och sedan kan en person hantera det bra själv!

:idea: En tanke kan dock vara att vänta tills den lille är mottaglig för ramsan! Det brukar de vara vid ca 3,5 månad. Helt säkert vid 4 månader. Då kan barnen åka snålskjuts på varandras ramsor - om du förstår hur jag menar! I alla fall så störs inte den lille av ramsandet för storebror!

:idea: Prata med 2-åringen om vad som ska hända i en form av happening - hur fantastiskt bra och kul det ska bli när han och lillebror ska somna själva och sova hela natten i sina sängar. Kör gärna en teater på temat varje dag tills kurstarten och prata om det utan att besvara ev frågor. Framstå med en attityd av självklarhet och toppenhet :P !

:D Lycka till!

:roll: De var visst inte bröder :oops: :lol: - men ändå :wink: !
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"