Tack alla för svar!

Varför har jag inte fått mail om de senaste...? :-k
T.P: Lite nyfiken på hur mycket majsvälling du får i lillan? Blir ju lite billigare än ersättning....

Själv har jag funderat på att vänta och ge t ex Plusvälling vid 6 mån. Inga besvär med hård mage eller så för er?
J och Å skrev:
Vi tyckte inte heller att de visade några tendenser till att vilja korta ned fmpasset. Mina var jättetrött. Men vi stod fast.
Vill inte bara bli matade, får banan, gurka, skorpa, rån, morot att själva hålla och äta. Bananen är bort i ett nafs.
Ok. "Stod fast"

, extra aktiviteter då eller, en lång kall dusch eller en tur ute på altanen utan kläder?

Oj, vill de inte bli matade REDAN!

Jisses, jag som tycker att den här gröt- och kladdperioden är sååå påfrestande.

Menar du att de äter bananen hel (ej mosad) utan att sätta bitar i halsen?

Viktor svalde en liten liten bit blött smörgåsrån häromdagen och kväljde som tusan.
Lollo0058: Tack

. Jo, jag känner igen tråden men det var just DESSA bebisar jag ville veta om!
Lillsprudlis: Viktor vägrade äta Hipps Ekologiska gröt.

Han rös åt den som när jag själv äter fiskbullar men jag bara matade på och tänkte att han får väl lära sig.

Till slut var det inte hållbart längre och när jag bytte sort så funkar det jättebra.
Lena skrev:
En fördel kan vara att barnet är inkört på att den långa luren kommer först, alltså ingen risk för uppvak efter 45 min, fast det kanske inte är nåt problem för dem som har valt att utgå från 45 + 1,5/2 + 45 istället för 1,5 + 45 + 45, vore intressant att höra erfarenheter kring det
Du har nog gjort tvärtom jämfört med vad jag funderat kring när det gäller mitt-på-dagen-luren. Den vill jag helst ha så orörd som möjligt eftersom det är den som blir kvar och för att storebror sover då. Så har jag för mig att vi gjorde med Simon också.
Jag har funderat och funderat men nu (just idag

) tror jag att det blir så här:
1,5 + 1,5 + 45 + 11,5 = 15 tim 15 min
och sen när han är mindre trött på fm
45 + 2 + 45 + 11,5 = 15 tim
Men jag erkänner att jag funderar på att köra hårt mot variant 2 på en gång.

8) Det innebär ju en schemaändring mindre innan det är dags att korta em-luren till 20 min vid 7 mån cirka.

Vi har inte några direkta problem ännu men jag tänkte förekomma honom för vissa signaler förekommer kring fm-lur och em-lur. Långluren sitter som en smäck!

Idag har han sovit som en stock alla lurar dock.