Kan jag snälla snälla få tips, råd och peppning?
Tack alla underbara SKN- kompisar!
anna77 skrev: - - jag vet att SKN-kuren är ngt man alltid ska jobba med, men det är svårt när ens barn förändras att vara lika konsekvent. Jag har kanske varit lite "svag" då jag också varit lite medtagen av alla förändringar - -
Är det en sak jag ska säga som är bra med en säker sovare så är det att det faktiskt inte gör något om man bryter på vanorna!anna77 skrev: Och inatt gjorde jag det STORA STORA misstaget... hon var hjärtskärande ledsen och min man skulle byta lakan då blöjan hade läckt, och jag ...tog upp henne...jag veeeeet att man inte får, men hon darrade och skakade och nöjde sig inte med att bli kramad i sängen. Hon blev tyst på en gång när jag höll henne och min man bytte lakan, och när jag la ner henne var hon tyst igen. Men oj vad jag fick dåligt samvete.
Häromnatten vaknade vår (snart) tvååriga tös - vilket nästan aldrighänder - och eftersom jag har sån foglossning, så bara låg jag kvar, och väntade på att ömme fadern skulle "ta itu" med henne!ms Sophie skrev:[Är det en sak jag ska säga som är bra med en säker sovare så är det att det faktiskt inte gör något om man bryter på vanorna!
miar70 skrev: Då insåg han sitt misstag, rusade tillbaka in i sovrummet (där stod lillan med väldigt trött och förvånad min), släckte lampan och damp ner tösen i sängen igen... Varpå hon direkt somnade![]()
Så jag håller med dig, ms Sophie, en säker sovare står ut med det mesta