hej,
jag har Tvillingar, inne på femte dygnet på tvilling nummer ett (tänkte börja med nummer två i natt) och un drar hur viktigt det är att vara konsekvent med dagslurarna. hon sover ibland 45 min och ibland 1,5 timmar speciellt på eftermiddagen, kan man ta upp henne då, ge lite fruktpurée och sedan lägga henne för ytterligare en 45-minutare och ibland istället låta henne sova 1,5 timmar i ett streck när hon inte vaknar utan att för den sakens skull förstöra natten? sen undrar jag hur viktigt den här marginalkvarten är eftersom jag har tvillingar som är svåra att mata samtidigt och det är svårt att få ihop det alls ibland måste jag ibland rucka en aning på tiderna (inte mer än cirka 30 min), hur stor inverkan har det?
Dagsrutiner?
Hej
Välkommen till forumet!
Jag vet inte riktigt om du hamnat rätt - är barnen över ett år? Upplever inte riktigt det när du beskriver maten...
Det är lättast att svara på frågo om du skriver i profilen hur gamla barnen är.
Nåväl! Hela tanken med kuren är att det är DU som styr och inte barnen. De kan lite på att du sköter det de behöver i form av mat och sömn. Så JA, det är viktigt att hålla dagsschemat. På samma sätt som på natten bestämmer man sig för vilka tider som gäller. Samma varje dag med en kvarts marginal.
Det där med kvarts marginal på maten, känns inte lika viktig. Om det går en halvtimme så spelar det ju ingen roll. Men om barnen är över ett år, så borde ju äta själva, eller i alla fall såpass så att den ena kan sitta och peta i sig lite medans den andra blir matad.
/LO
Välkommen till forumet!
Jag vet inte riktigt om du hamnat rätt - är barnen över ett år? Upplever inte riktigt det när du beskriver maten...
Det är lättast att svara på frågo om du skriver i profilen hur gamla barnen är.
Nåväl! Hela tanken med kuren är att det är DU som styr och inte barnen. De kan lite på att du sköter det de behöver i form av mat och sömn. Så JA, det är viktigt att hålla dagsschemat. På samma sätt som på natten bestämmer man sig för vilka tider som gäller. Samma varje dag med en kvarts marginal.
Det där med kvarts marginal på maten, känns inte lika viktig. Om det går en halvtimme så spelar det ju ingen roll. Men om barnen är över ett år, så borde ju äta själva, eller i alla fall såpass så att den ena kan sitta och peta i sig lite medans den andra blir matad.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum