Vagningsambassadör?

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
TinaT

Vagningsambassadör?

Inlägg av TinaT »

Hej

Finns det någon erfaren vagnare/diplomerad i närheten av Kungsängen nv om Stockholm som kan tänka sig att hjälpa mig med vagningstekniken?

Jag har läst på, läst på, sett på filmen som följer med SHN-boken där Anna vagnar och övat men lille sonen blir ändå inte lugn inom 2 minuter. Känner mig osäker om jag rätt på grund av detta. :? Tidigare har det funkat att vagna honom och söva om men nu bara går det inte. Det tar evigheter och till slut stoppar jag i nappen för han ska lugna sig och somna om. Vill dock inte hålla på med napp eftersom den ska bort så fort det går.

På natten har jag misstänkt att han inte är tillräckligt mätt och gett mat, men det är samma visa på dagen.

Finns det någon i närheten som kan hjälpa.

Tina
Kristin

Inlägg av Kristin »

Hej!

Jag vill bara säga att jag får inte heller lillen lugn på 2 min (är det något riktmärke :roll: ??) varje gång. Just nu håller jag på och få bort ett natt mål och då kan det ta allt i från 1-10 min vagning (10 är extremt ovanligt dock).

Mvh
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
TinaT

Inlägg av TinaT »

Hej

De två minuterna fick jag från Annas texter om vagning (att barnet ska lugnas inom 2 minuter med vagnen).

Jag håller på att få tillbaka min sons tidigare goda sömn (han sov tidigare natt 19-3-3.30 men vaknar nu var- varannan timme) och försöker få honom att sova vidare på natten. I går natt höll jag på av och till en halvtimme vid 23 och tre kvart vid 2. Till slut gav jag upp och gav honom mat och han sög glupskt i sig. Målet var nattmål vid 4...

:idea: Kanske förutsätter de två minuterna att barnet verkligen är proppmätt?

Känns inte bra att ta i för mycket vid vagningen. Kan inte göra mig kvitt tanken på "shaken baby". Nån som vet om man riskerar detta med alltför kraftig vagning?

Har börjat med smakportion med gröt idag och hoppas det ska ge snart resultat. Orkar inte ha nattklubb och sedan "jobba" på dagen (lämna och hämta en trotsig 2-åring på dagis känns tuffare än att jobba nä man inte får sova).

Tina
hjhelena

Inlägg av hjhelena »

Hej

Om du behöver ngn som handgripligen visar kan finns de diplomerade shn-kurarna:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=7921
Min make dubbelpappan har ryckt ut, tyvärr bor vi i Gbg.

Det vanligaste felet är nog att det är för "mesigt" vagnande. ATt barnet är proppmätt är en nödvändig förutsättning. Det ska vara en kraftfull och betryggande vagning.

Kram H
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"