SS med lite trasselludd på tråden...

Skriv svar
Gäst

SS med lite trasselludd på tråden...

Inlägg av Gäst »

Hej! :)

Behöver ha lite tips inför dagens lurande: :lol:

Kort: Hugö är förkyld, och under de senaste fem dagarna har det varit lite si och så med dagsovandet... :roll: Hans vanliga tid har länge varit 12.00-13.30. Har nu flyttat till 12.15 -13.45 tack vare förfrågan om mer vakentid. :wink:

De här fem dagarna har jag lagt honom 12.15 - han har genast satt sig upp i sängen. Jag har lagt ner ner honom en två-tre gånger, och slutligen hållit honom på plats en liten stund, därefter gått ut. Han har genast satt sig upp, börjat snacka. Efter tio minuter ilska. Sovit dåligt. De senaste två dagarna har jag satt på klassisk musik till honom direkt, för att bita huvudet av alla protester innan han hinner protestera - med resultatet att han har snackat sittande/stående i sängen en kvart, därefter somnat utan protester. :wink: Alltså somnat omkring halv ett, och då har jag låtit honom sova till två. Kvällsläggning vid sju, utan protester. Igår sov han till 07.15...

Men NU... :shock: vi gjorde bort oss imorse. :oops: Jag vaknade med ett ryck 07.30 och insåg att vi alla försovit oss. Inte ett pip från gosshåll. Snabbt upp och fixa välling, upp med solstrålande gosse.

HUR gör jag med dagens långlur i och med att han sov så länge idag? [-o< Han har ju även i vanliga fall inte somnat förrän halv ett, och nu undrar jag om jag inte borde lägga honom förrän då, dvs använda marginalkvart till halv ett? :roll:

Egentligen vill jag inte flytta på luren till halv ett - även om jag inser att jag kanske måste om det här håller i sig - men just idag, med tanke på sovmorgon, och hur det har varit de senaste dagarna... :?:

Hur gör jag för att lägga en så trött gosse som möjligt? Bustips? Är gravid i nionde månaden... :roll:
father of sons

Inlägg av father of sons »

:D

Jag skulle hålla tiden för luren, kanske lagt honom en kvart senare. Ut och jobba, busa/skoja massor :lol: ! En gång är ingen gång :wink: , försover sig gör man ibland. Se det som att du ger honom förutsättningarna, även om han pratar i en halvtimme. Kroppen "säger" att det är sovdags kring gamla/vanliga tiden, så det kan hända att han nöjt somnar..

/ Mamman till sönerna :D
Gäst

Inlägg av Gäst »

Mother of Many to the rescue! :heart:

Tack! Skall utgå ifrån att allt är alldeles som vanligt - se till att han får sin utevistelse redan på förmiddagen, och se till att han får skratta en massa!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Se där ja! :lol:

Ute mellan 12.00 - 12.25, gungade, beundrade en trädhuggande far, och så in, skratt och bus vid skötbordet och läggning 12.30. Sedvanlig protest med sitt-uppkomik, klassisk skiva, protest av och till under kanske fem minuter, därefter tystnad... Gissar dock på att han somnade först vid 12.40 eller så. Var inne 12.50 och lade filt på. Då snarkade man tungt... :heart:

Nu så undrar jag ifall jag skall låta honom sova 1,5 h från insomnandet (när det nu var) eller väcka vid två..? :roll: Misstänker att han kan annars sova längre - vet inte om det skulle påverka kvällen/natten...

Ack, jag kommer med så dumma frågor, känns det som! :x
Nancy

Inlägg av Nancy »

:wink: Tycker att du skall väcka senast 14.00.
father of sons

Inlägg av father of sons »

:lol:

Så hur gjorde du? Berätta, berätta!

Jag brukar tänka att från det att jag lagt barnen "vet jag inte vad de gör eller inte gör och bryr mig inte heller så länge ingen är ledsen" :wink: . Sedan får kvällen visa om det behövs läggas en halvtimme tidigare.

Gäst

Inlägg av Gäst »

Hugo löste det åt mig... :roll: Han vaknade 13.50 - lite småmissnöjd, men inget som inte lite gos i sängen tills man vaknat på riktigt inte skulle ha löst.. :P

Kväll nu som vanligt - lagd 19.00 - ungefär. Skratt och bus som vanligt -en glad gosse går och lägger sig. :heart:

Skall nog i fortsättningen ha väckarklocka om mornarna, så att detta inte upprepas... :oops:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

father of sons skrev: Jag brukar tänka att från det att jag lagt barnen "vet jag inte vad de gör eller inte gör och bryr mig inte heller så länge ingen är ledsen" :wink: . Sedan får kvällen visa om det behövs läggas en halvtimme tidigare.

Här med :!:

8)

/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

Imorse väckning 07.05 - inga sura miner - och nu läggning 12.15 - satte sig genast upp... :roll: 12.30 han sitter/ligger i sin säng - vet inte vilket - och snackar saligt... suck. Jag är så dåååålig på detta med att ha is i magen och bara låta saker och ting bero... jag vet ju att jag nu erbjuder honom möjligheten att sova, och jag försöker tänka likadant som MoS och Fjälldamen, men Gud så det är svårt ibland...

Vad ÄR mitt problem? :evil: Är han missnöjd? Nej! Ledsen? Nej!

... sömnig..? Nej...

:P
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"