Behöver ha lite tips inför dagens lurande:
Kort: Hugö är förkyld, och under de senaste fem dagarna har det varit lite si och så med dagsovandet...
De här fem dagarna har jag lagt honom 12.15 - han har genast satt sig upp i sängen. Jag har lagt ner ner honom en två-tre gånger, och slutligen hållit honom på plats en liten stund, därefter gått ut. Han har genast satt sig upp, börjat snacka. Efter tio minuter ilska. Sovit dåligt. De senaste två dagarna har jag satt på klassisk musik till honom direkt, för att bita huvudet av alla protester innan han hinner protestera - med resultatet att han har snackat sittande/stående i sängen en kvart, därefter somnat utan protester.
Men NU...
HUR gör jag med dagens långlur i och med att han sov så länge idag? [-o< Han har ju även i vanliga fall inte somnat förrän halv ett, och nu undrar jag om jag inte borde lägga honom förrän då, dvs använda marginalkvart till halv ett?
Egentligen vill jag inte flytta på luren till halv ett - även om jag inser att jag kanske måste om det här håller i sig - men just idag, med tanke på sovmorgon, och hur det har varit de senaste dagarna...
Hur gör jag för att lägga en så trött gosse som möjligt? Bustips? Är gravid i nionde månaden...