Vår 5-åring som kurades för ngt halvår sedan har spårat ur helt! För någon natt sedan ledde vi tillbaka honom 10 gånger! Allt han vill är att sova på soffan i vardagsrummet.... Där sover han så lungt...
Varför, i hela världen, är han så ortygg i sitt rum? Vi orkar inte springa runt på nätterna! Lillebror sover 12-13h varje natt!
Vi har skaffat väckarklocka och förklarat hur det funkar. Vaje kväll säger han att han ska FÖRSÖKA sova hela natten.
Vad gör vi? Han är mycket smart och verbal liten kille. OTROLIGT aktiv (damp-varning?) och svårt att vara stilla och han har även svårt att lyssna har vi märkt.
Nu behöver vi lite tips!
Nattvandring
Nattvandring
Mamma till Jakob f?dd 011102 och David f?dd 051124!
Jag kan inte ge så mycket tips och råd om en femåring, men jag funderar lite.
Det finns inga konstiga ljud i rummet - surrande radio eller annat? Ljus från någon gatlykta eller så som stör?
Är det helt kolsvart, så att han inte kan se något?
Det är bara funderingar.
Här är en länk till IAHP-forumet http://www.annawahlgren.com/forum/viewforum.php?f=17
Här finns lite om något som heter Eye Q, som jag inte har prövat, men som kanske du ksulle göra till sonen. Men läs mer och ställ frågor där om du vill veta mer.
/LO
Det finns inga konstiga ljud i rummet - surrande radio eller annat? Ljus från någon gatlykta eller så som stör?
Är det helt kolsvart, så att han inte kan se något?
Det är bara funderingar.
Här är en länk till IAHP-forumet http://www.annawahlgren.com/forum/viewforum.php?f=17
Här finns lite om något som heter Eye Q, som jag inte har prövat, men som kanske du ksulle göra till sonen. Men läs mer och ställ frågor där om du vill veta mer.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Nej, inget ljud, inget ljus, ingen gatlampa. Hur vet man om sonens överaktivitet är "sjuklig"? Han sover hyfsat tycker vi. Mycket bättre nu, efter vi läst Anna Wahlgren, än innan.... Vi kan INTE fortsätta gå upp 10 ggr per natt. Vi orkar inte med det!
Fler tips
Fler tips
Mamma till Jakob f?dd 011102 och David f?dd 051124!
Hej Evrok
Jag tycker nog att det kan passa sig med en liten kur här, för att få ordning på torpet.
Alltså, vakt utanför dörren, direkt ingripa när unge herrn kliver upp ur sängen, ner med han igen, ut med ramsa
Kan ni ordna så att ni kan skifta, så en av er kan vila igen lite på dagarna
Sömnen är så viktig, och kanske har hans stökiga nätter bidragit till att han är okoncentrerad och har svårt att vara stilla - ofta reagerar barn så när de är trötta...
Jag tror det är det bästa sättet...
Lycka til!
KRam Mia
Jag tycker nog att det kan passa sig med en liten kur här, för att få ordning på torpet.
Alltså, vakt utanför dörren, direkt ingripa när unge herrn kliver upp ur sängen, ner med han igen, ut med ramsa
Kan ni ordna så att ni kan skifta, så en av er kan vila igen lite på dagarna
Sömnen är så viktig, och kanske har hans stökiga nätter bidragit till att han är okoncentrerad och har svårt att vara stilla - ofta reagerar barn så när de är trötta...
Jag tror det är det bästa sättet...
Lycka til!
KRam Mia