Hej allihop!!
Sitter nu här insmetad i Pevaryl för 9 dygnet!!
Jag fick klåda för ca en vecka sedan och verkar inte få bukt med det. Det är så intensivt att jag river mig på natten, i sömnen och nästan skriker när jag ska gå på toa på morgonen. Jag har haft svampinfektioner tidigare men detta är något i häst väg!! Symtomen är endast intensiv klåda, inga ökade, vita eller illa luktande flytningar, bara klådan....Den är där så gott som hela tiden. Jag har inte bytat tvätt medel, kost eller gjort en enda sak annorlunda, förutom att jag nu är gravid i tidigt skede. (går in i v5) Klådan sitter bara på de inre blygläpparna och precis i öppningen till slidan. Jag funderar skarpt på akutbesök på sjukhuset, för det ska inte ta 9-10 dygn för behandling utan förbättring!! Pinsamt att skriva om detta här, men om någon enda har något tips så hör av er!!!Funderar på att Tejpa fast grytvantar på händerna med silver tejp inför natten!!!
Kramar Petra
(mamma till Liv 8 i jan, Troja 2 i nov och med en "sommar bebis" på "G"!)
Vansinnig klåda !!!!
Hu! Stackars dig, det låter inte roligt...
Jag har inget akuttips, tyvärr, men när det lagt sig så kan man förebygga med att äta mjöksyrade grönsaker och äta fil som är pepprad med olika do- och acidofilusbakterier. Samt skippa allt med socker och vitt mjöl som de killiga bakterierna älskar.
Ring sjukvårdsupplysningen för fortsatta råd, för jag tycker inte heller att det ska klia så länge efter behandling. Du kanske behöver nåt med mer bett i?
Tänker på dig!
Kram Jannika
Jag har inget akuttips, tyvärr, men när det lagt sig så kan man förebygga med att äta mjöksyrade grönsaker och äta fil som är pepprad med olika do- och acidofilusbakterier. Samt skippa allt med socker och vitt mjöl som de killiga bakterierna älskar.
Ring sjukvårdsupplysningen för fortsatta råd, för jag tycker inte heller att det ska klia så länge efter behandling. Du kanske behöver nåt med mer bett i?
Tänker på dig!
Kram Jannika
Jag lider med dig
Men du behöver inte lida länge till: sök vård! Gå till en gynekolog direkt så att du får ordentlig hjälp! Varning för att självbehandla med Pevaryl för mkt, slemhinnorna tar stryk och blir sköra och mer irriterade - fråga mig, jag vet
Jag fick en tablett att svälja som hjälpte på några dagar.
Hoppas du får hjälp snabbt för du ska INTE behöva ha så mycket problem! Lycka till!
Men du behöver inte lida länge till: sök vård! Gå till en gynekolog direkt så att du får ordentlig hjälp! Varning för att självbehandla med Pevaryl för mkt, slemhinnorna tar stryk och blir sköra och mer irriterade - fråga mig, jag vet
Jag fick en tablett att svälja som hjälpte på några dagar.
Hoppas du får hjälp snabbt för du ska INTE behöva ha så mycket problem! Lycka till!
Skåning, mamma till underbara Otto (030122) och Frans (060114)
Vårdcentralen...
Har jagat efter en tid nu i princip hela dagen, började 8 i morse. Tydligen är kliande,blödande och vansinnigt frustrerande symtom inte akut nog för att få ens en tid. Får ringa imorgon igen. Ett + är iaf att jag fick en inskrivningstid till "knottet" i magen. Blir på Lucia! Hoppas att allt växer och byggs som det ska!!!
Kramar till er alla!!
Kramar till er alla!!