Undrar om jag är med barn....?
Undrar om jag är med barn....?
Jag gjorde ett grav.test idag men det var negativt. Jag har lite dålig koll på min menscykel men jag är iaf rätt säker på att min förra mens började den 1 okt. Hur lång cykel kan man ha egentligen? Kan det vara så att grav.testen inte funkar så bra om man druckit för mkt vätska under dagen? Jag kanske borde göra det på morgonen istället 
*** Ludvig född den 31 juli 2005 ***
-
susanneethel
Jag tror inte man ska behöva göra det på morgonen. Jag har bara tagit två test i mitt liv, men på det jag tog nyligen så stod det att det gick bra när som. Men det kanske är för tidigt? Det har ju gått ganska precis en månad sen senaste. Menscykel kan vara längre men jag vet inte hur pass lång den kan bli.
Du kan ju prova om några dagar. Har du några symtom?
Du kan ju prova om några dagar. Har du några symtom?
-
susanneethel
Ja, hoppas det är såsusanneethel skrev:Ja, prova om några dagar. Vad lustigt, din son är född lite efter min, och om du är gravid nu så kommer din bebis lite efter min igen. Jag har bf 7 juni.
*** Ludvig född den 31 juli 2005 ***
-
Antonias mamma
Hej!
Jag tänkte bara berätta hur det var för mig:
När jag skulle ha mens fick jag istället en svagt rosa flytning. Eftersom detta gjorde mig osäker testade jag mig, men testet var negativt. Gråt gråt gråt
- igen. Under månaden som följde kom dock alla tecken: en trötthet som jag inte trodde fanns, spända bröst och illamående på kvällarna. Men jag hade ju testat mig - så jag trodde jag höll på att bli utbränd
...
Först när nästa mens inte kom överhuvudtaget gjorde jag ett nytt test - och ja! Jag hade alltså varit gravid en månad redan utan att veta om det. Så tydligen gjorde jag det första testet för tidigt
.
Jag tänkte bara berätta hur det var för mig:
När jag skulle ha mens fick jag istället en svagt rosa flytning. Eftersom detta gjorde mig osäker testade jag mig, men testet var negativt. Gråt gråt gråt
Först när nästa mens inte kom överhuvudtaget gjorde jag ett nytt test - och ja! Jag hade alltså varit gravid en månad redan utan att veta om det. Så tydligen gjorde jag det första testet för tidigt
Diplomerad SHN-kurare och mamma till
Antonia
, född 25.11.05, kurad 8/06
Amadeus
, född 17.8.08, kurad 1/09
www.sandsdrommar.com
Antonia
Amadeus
www.sandsdrommar.com