Våran son är nu 3 mån. han somnar vid 23 och sover oftast till 07.30. vaknar till vid 06 och bara bökar. stoppar in nappen och han somnar oftast om.
han vill inte mat för då skriker han i såfall.
Nu till frågorna som jag hoppas hoppas någon kan hjälpa mig med?
*Ramsan och buffning vid sänggåendet, jag buffar jätte lite och kör med en ramsa som lyder, nu ska du sova älskling, sov så gott och avslutar med gonatt.
ska jag ramsa om han vaknar som han brukar där vid 06 ????
* Hur ska jag få honom att somna redan vid 21 och sova till 07 ??? några bra tips?
* vi kör standard modellen, men kanske inte till punkt och pricka?
Är det någon som har bra förslag på schema??
Vi kör nu ungefär
07.30 till 09.30 äta
09.30-11.30 sova
11.30-14.00 äta
14.00-16.00 sova
16.00-18.00 äta
18.00-19.00 sova
19 nästan ända till 23 är han vaken och äter nästan varje timme, han tar en snabblur däremellan också.
hoppas någon kan hjälpa mig och få ordning mer på nätterna och dagarna..!
3 mån, sova mer än 8-9 timmar per natt, hur göra?
hej elle! kul att du hjälper mig igen, denna gång ska jag lyckas! har ju gått ganska bra hittills men kan bli bättre..=)
idag har vi följt schemat bättre. han sov en halvtimme efter 3.e målet. han sov från från 19 till 19.30. klockan 20.30 fick han 4:e målet..blev lite tätt där =)
vad tror du om mitt schema?
ska jag testa att lägga honm 21.30 efter att han fått nattslurk och sen avvakta med att spika schema för att se hur nätterna blir framöver?
varför tror du han börjar grymta och hålla på runt 6.30 när han somnat 23?
han borde ju vara trött då tycker man..
jag pumpar på natten så han får den som nattslurk, en del av den.
vad borde jag ge tycker du? ersättning??
kram kram
idag har vi följt schemat bättre. han sov en halvtimme efter 3.e målet. han sov från från 19 till 19.30. klockan 20.30 fick han 4:e målet..blev lite tätt där =)
vad tror du om mitt schema?
ska jag testa att lägga honm 21.30 efter att han fått nattslurk och sen avvakta med att spika schema för att se hur nätterna blir framöver?
varför tror du han börjar grymta och hålla på runt 6.30 när han somnat 23?
han borde ju vara trött då tycker man..
jag pumpar på natten så han får den som nattslurk, en del av den.
vad borde jag ge tycker du? ersättning??
kram kram
Jag skulle lägga honom för en 20-minutare vid 18, ge mål nr 4 19.00(Han åt väl senast 16-17 om jag förstår schemat rätt, för han får mat inom timmen nu?), bada, umgås och mysa. Nattslurk vid 20.45 och skratt till godnatt och bums i säng kl 21. Kvällsmjölken kan vara lite blaskig så det är inte fel att pumpa ur på morgonen och spara tills kvällen. Annars kan du ju amma först och sedan fylla på med ersättning. Huvudsaken är ju att lilla magen är mätt, det är ju A och O för att kunna sova gott
/Elle
/Elle
hej!
idag vaknade han 6 och ville prompt vakna.
han somnade klockan 22 så natten kommer väl förhoppningsvis vara tidigare inatt.
inatt bökade han mkt, var säkert uppe 4 ggr och stoppade in nappen och ramsade.
så ofta har han inte bökat nån natt tidigare. när han la sig 23 kunde han börja på morgonkvisten istället.. så jag undrar varför han höll på så ofta i natt..??
tack för din hjälp, uppskattas mycket!
idag vaknade han 6 och ville prompt vakna.
han somnade klockan 22 så natten kommer väl förhoppningsvis vara tidigare inatt.
inatt bökade han mkt, var säkert uppe 4 ggr och stoppade in nappen och ramsade.
så ofta har han inte bökat nån natt tidigare. när han la sig 23 kunde han börja på morgonkvisten istället.. så jag undrar varför han höll på så ofta i natt..??
tack för din hjälp, uppskattas mycket!