Juniorsäng eller?

Skriv svar
AnnaBus2

Juniorsäng eller?

Inlägg av AnnaBus2 »

Hej
Min dotter blir tre år i februari. För en vecka sedan rasade spjälsängen ihop när vi skulle lägga henne, ingen fara med henne hon blev mest ledsen över att sängen gick sönder. Nödlösningen var att i all hast tog vi fram juniorsängen och bäddade i den . Knoppa Frida och höll tummarna att vi skulle få en ok natt. Undrens tid är inte förbi, hon sov hela natten och på morgonen frågade hon om hon fick komma upp.
I väntan på reservdelar har dotter sovit hur bra som helst i sängen och inte sprungit upp, det hör till saken att hon är mitt upp i blommande trotsålder.
Vad tycker Ni. ska vi återinföra spjälis när delarna har kommit eller vi ska köra på så länge???
Tacksam för råd och tips
Mamma till Frida 040227 kurad vid 4 månaders ålder.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej och välkommen hit.
Vi har sedan Vera fyllde 2 år berättat för henne att när hon fyller 3 år så ska hon få en ny säng.
Hon är ju då betydligt mer inställd på det än din dotter. Men prata med henne. Vill hon ha tillbak sin gamla säng eller vill hon fortsätta sova i den nya.
Krångla inte till frågandet, men resonera lite i alla fall. :D

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
AnnaBus2

Inlägg av AnnaBus2 »

Hej

Tack för det varma välkommnadet.
Vi har pratat med Frida om detta redan och på henne verkar det som om hon vill stanna i den stora sängen. Hon är ju "stor flicka" som hon säger.
Hon är väldigt verbal så hon brukar säga vad hon tycker och tänker.
Men som Barnaboksfantast så skriver Anna att man ska ha barnen i spjälis tills man e förbi trotsåldern.. Vi som sagt var mittuppe i det..
Men i och med Frida frågar om hon får gå upp kanske det inte spelar någon roll..

Tack för det sabba svaret LO
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag vet att Anna rekommenderar efter trotsåldern, men det är framför allt över till fullstor säng.
Det blir lätt otryggt i en jättesäng när man är van vid ombonat. I den nya sängen kanske det är lite ombonat med gavlar eller så.

Själva har vi en utrdagssäng som hon som sagt ska få när hon fyller 3 år. Den är höga gavlar på och även sidor som gör lite motstånd. Vi får se hur det går.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
AnnaBus2

Inlägg av AnnaBus2 »

Tack för ditt svar LO.
Jag kör på och så får vi se om det funkar vi har köp en "sida" till sängen så min vilda dotter inte kan trilla ur..
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"