Plutten vaknar efter bara 12 min sömn...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Kristin

Plutten vaknar efter bara 12 min sömn...

Inlägg av Kristin »

God morgon!

Idag lade jag plutten 08.45 för att som vanligt sova fm-lur. Han låg och snackade i 15 min innan han somnade in. Nu har han vaknat och skriker. Strange...??? Vi har haft det här klockslaget i jag vet inte hur länge, men ett bra tag är det. Så sent som igår somnade han utan problem.

Hm....nu har han lugnat ned sig.......

När tog ni bort fm-luren?

När jag läser inlägg så verkar det som att fm-luren till slut faller bort för att ersättas av att den långa middagsluren som tidigareläggs..

Hur gör ni?

Nu ligger han och jollrar :D :roll: ????

Är det inte lite väl tidigt att ta bort fm-luren? Han är 5,5 mån.

Nu är klockan då han normalt sett brukar vakna fr luren. Han sover 30 min.

Jag vet inte om han håller på och få tänder. Han har varit rätt kinkig på dagen under 2 dagar nu. Sover dock BRA. Han har dessutom börjat med ett nytt "ljud" (ett kvävt ljud). Det låter som han joxar med tungan på något vis..

Vad tror ni om detta?

Nu är han tyst. Joller. Hm... avvaktar.

Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
mammamy

Inlägg av mammamy »

Är du inte där lite nu igen, vår egen "dramaqueen"? Spänn av, en gång är ingen gång. Våga inte börja ändra i ditt schema nu när ni just ska resa och allt, han behöver det!!! Schemat alltså, det är ju det enda som kommer att vara som vanligt. Utvärdera varje tendens från honom i minst en vecka innan du överväger att dra några växlar på det, minns det nu Kristin!!
Lille E håller som bäst på att få tand nr 2. Sova går bra men han kräks stup i ett, vill inte äta och gnäller oavbrutet, men sånt är livet ibland.
Kanske är du själv lite spänd inför resan för övrigt, tror du inte lilleman känner av det också? :P
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
Kristin

Inlägg av Kristin »

Hej Mammamy!

Du är väl för rolig du... :D .

Jag kan spä på mitt drama :wink: ... Pappa lade plutten 15.45 för att sova em-lur (lite för tidigt. Normalt sett är den 16.00, men jag har planer på att ändra den (ej innan Japan don´t worry :wink: ). Jag var ej hemma. Han reagerade på samma sätt som imorse. Till slut tog pappa upp honom. Det som HAR fungerat idag är middagsluren 11.30-14. Vi fick t o m väcka honom.

Jag tror som du säger att det kan vara A) tänder B) stämningen här hemma. Vi är väldigt stressade och gnabbar ständigt :oops: . Lägg där till att jag oroar mig för allt möjligt :oops:. SJÄLVKLART måste plutten känna av detta.

Drama queen var det!

Kram Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
maxikaxi

Inlägg av maxikaxi »

Hej,

Vi har haft samma problem som du med krångel på första och sista luren (middagsluren har aldrig krånglat). Vår lillkille fick sin första tand i samband med att han började kinka vid lurarna. Det beror säkert på fler saker än tänder, det är ju mycket annat som händer med dem just nu.

Precis som för Mammymammy är han inte längre lika pigg på att äta vilket säkert bidrar till att han inte vill somna och att han gnäller lite mer än vanligt. Nu när tand två har brutit igenom känns det som att det börjar återgå till normal igen. Vad vill jag säga med detta då? Är det tänder på gång, så skulle jag inte ändra rutinerna. Det är ju en trygghet för henne just nu. Om de ändras kanske det blir värre då det blir en sak till att anpassa sig till för din lilla ögonsten.

Ha det så bra i Japan. Vi åker nog dit senare i år! :)
Hugo 2004-08(kurad vid 4 mån)
Sofia 2006-12 (SM från start)
Petter 2009-04 (SM från start)
Erika 2011-10-03 (39+0)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"