Hej alla kloka!
Ska vi fixa en till spjälis, eller vad tycker ni?
Vi flyttar i slutet av november och får en till liten älskling i början av mars.
När är det lagom att byta säng? Efter trotsåldern? (När är det, då??? Noll koll, ju!)
Flytta & bli storasyster. När byta säng?
-
Lillamolntuss
Flytta & bli storasyster. När byta säng?
Flicka
maj -04 (kurad jan -05), Pojke
mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
Om du undrar när det är, så har den med största sannolikhet inte startat ännu
Och eftersom den oftast pågår 1 år (har jag förstått) så kan det nog vara på sin plats med en spjälsäng till. Det sägs att det ska börja runt 2,5 år för tjejer och 3 år för killar. Det är naturligtvis inte exakt. Vi har en 2,5-åring och här har det startat så smått. Det är väldigt mycket "jag vill, jag vill inte". Men som sagt, behåll du spjälsängen till din stora över HENNES trotsålder, när den nu startar.
Ewa
Ewa
Mamma till Stora guldklimpen född april -04
& Lilltufsan född feb -06 
Jag som har gjort misstaget, kommer inte att göra det igen
Byte rum och säng till storasyster när hon var 25-26 månader, lillasyster fick spjälsängen, storasyster uttryckte aldrig saknaden av SIN säng, men va hon sprang och någon attityd hade man inte odlat på den tiden
Det tog oss ett halvår MINST att få lugna sköna kvällar.
Denna gången köper jag en säng på IKEA, finns billiga till att börja med, för 300 kr någonting, även om jag kommer att ha vagnen de första månaderna så kommer jag aldrig att byta bort spjälisen till lillasyster förrän efter 3,5 år.
Så kommer jag att göra
//N
Denna gången köper jag en säng på IKEA, finns billiga till att börja med, för 300 kr någonting, även om jag kommer att ha vagnen de första månaderna så kommer jag aldrig att byta bort spjälisen till lillasyster förrän efter 3,5 år.
Så kommer jag att göra
//N
Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.