Hjälp vad ska jag göra nu??!!

Skriv svar
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Hjälp vad ska jag göra nu??!!

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

Lilla Tjejen, nu 14 månader har gått från drömnattningar till mardrömsnattningar. Hon har sovit kl 20 alla kvällar, och alltid sovit hela natten.
Nu är det så att storebror 4 år inte alls gillar att gå och lägga sig,och har aldrig riktigt funkat hundra vid nattningar, och nu när han har en sämre period, gråter och är arg på kvällarna så smittar det av på lillasyster, så från att ha varit en lugn mamma som försökt natta storebror, och kunnat pangnatta lillasyster före har nu ett stort bekymmer. Jag blir vrålstressad av att ha två barn som gråter och skriker på kvällarna.
Lilltjejen gråter och har svårt att komma till ro, somnar först vid 21.30 tiden, från att ha somnat vid 20tiden. Storebror går sedan på i sitt speedade tempo med gråt och tjafs till kl 23 ungefär.
Förr gick det att hantera när lilla tjejen somnade tidigt, då kunde man kämpa med storebror, men nu när båda barnen är ledsna och oroliga på kvällarna så känner jag att det tar på att hålla stressen och irritationen borta.

Så hur får jag lilla tjejen tillbaka i sin underbara kvällsrytm, så att jag lättare hanterar trilskande storebror??
hjälp mig någon medbra tips, förnu har jag lite fastnat i en tokig sits
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Vad sysslar storebror med :?: Vaken till 23 :?: :!: Kura bägge två över en kam :!: Och då är det 1. tider 2. ramsa som gäller.

Sätt punkt, bara. Ta ledningen och bestäm. Han kan ju inte gärna fråga mer än han gör om vad det är som gäller :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

Hej!
Vill bara säga...... pust! :)
Nu börjar livet återgå till normalt igen, lilltjejen somnar 19 och gossen somnar runt 21, och då åtminstone lugnt, så nu är det bara att få honom att somna där han ligger i sängen istället för som han nu gör, vrider och vänder sig i en timme före han somnar :)

Tack för peppet och den lilla tillsägelsen, nu är vi på banan igen :)
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Bra, bra :lol:

Nu ser vi fram emot nästa rapport när lille storebror också störtar i säng kl 19 och sover som en (glad) gris sisådär tjugo över, senast :wink: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"