Bloggar

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
ambra

Bloggar

Inlägg av ambra »

Vaddå bloggar :?: , tänkte jag. Vem orkar hålla på och läsa vad andra skriver helt ointressanta saker om :?: Helt ärligt har jag någon enstaka gång gått in och läst någon okänd människas blogg, men klickat bort den innan jag hunnit avsluta läsningen. Man har väl annat att göra med sin dyrbara tid :wink: . Nu har jag dock fastnat. I en underhållande, välskriven och ofta tänkvärd blogg :!: Och jag hittade den HÄR :!: I alla fall via AW:s forum (som bjuder på både det ena och det andra :!: :D ).

Alltså är mitt tips, för er som varit lika lata som jag, att faktiskt gå in och läsa Päivis blogg - Billing blogg - som finns att hitta i hennes signatur. Några av mina favoriter är bl a Per och hans papperskorg (jag är själv lärare) och Symaskinen och jag.

Ja, finns det ett kackelforum kan man väl använda det till en sådan här sak...
Ambra
storebror feb 01 :heart:
lillen aug 05 :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hej Ambra! :D

Vilken underbar trådstart :!:

Jag är precis som du - vadå bloggar..?

Men efter ett besök hos Billings är jag fast hos Billings :wink:

Läs och njut alla [-o<

/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D :D :D Tänk om varje morgon fick börja så här! Jag blir SÅ glad varje gång jag får höra att bloggen uppskattas! :D :D :D

Jahapp, då blir det ytterligare en bra dag... :lol: Tack ni Ambra och Fjällmor! Nu kommer jag gå omkring och småle resten av dagen, då ja. :P

(Måstehinnaskrivamerasnart... :wink: )
Gablex

Inlägg av Gablex »

Ja, och författaren är MIN svägerska! :-({|= :thumbsup: \:D/ :heart: =D> TÄNK att min bror kunde ha den goda smaken att välja så rätt! :heart:

Din blogg är verkligen läsvärd, Päivi. Du är helt otroligt bra på att skriva! :D
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Spyro
Kontakt:

Inlägg av Spyro »

Här är en till som har fastnat i Päivis blogg! :D Flera gånger har jag skrattat så... Ja, så det märks att man kniiiiper för sällan, om man säger som så. :oops: :roll: :lol:

Men i helgen fick vi en ny dator (hurra! äntligen kan jag ladda ner musik!!), och alla bokmärken inklusive bloggen är borta! :cry: Så vilken var adressen, nuigen? :-k
* Ny adress! http://www.stilla-sinne.biz
* Mamma till :heart: "Skalman" :heart: född 21/12-05.
* Forumet är alltid Hem, även om jag är här rätt så sällan nuförtiden. :-)
Spyro
Kontakt:

Inlägg av Spyro »

:lol: :lol: :lol:

...eller, så tittar man i Päivis signatur som finns rakt framför ögonen på en... :lol: :oops:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Voj voj, jag mår ju alldeles för bra av att läsa sådana här lovord, så egentligen... :P gör tråden fyra sidor lång, gärna, där ni baaara öser beröm över bloggen... :lol:

Men nej. :oops: Nog bör man rodna liite också. Tror jag. :-k :P

Ni märker nog när jag börjar bli alldeles för odräglig, mallig, självgod. Typ, nu. O:)
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Jamen jag försår inte när du får tid till ett sådant makalöst arbete! :?: Nej jag har inte missat att gossen är ett barnaboksbarn och knappast medför något hinder. Jag tänkte mest på typ jobb, hem, bebis i maggen :?: Förklara för en stackars sate som bara hinner med det som ska göras och några snabba rader här då och då :?:

Bloggen är underbar :heart: Jag har följt den sen start, men inte knystat någonting om den :D
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ho-ho, Frieda har alltså inte listat ut min hemlis än.. :P Jag har naturligtvis uppfunnit 25-timmars dygnet, hur annars? :thumbsup: Och så har jag en och annan behändig holografkopia av mig själv som jag har ställt ut på en del strategiska platser... :-$ ... så kan jag sitta vid datorn och skriva. :wink:

Tycker om er! :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Fan-inläggen fortsätter.... :wink: :lol:

Här njöt vi gott åt Per och hans papperskorg :!:
Fjällfar (numera avhoppad lärare) och jag (avhoppad barnskötare) pratade om den länge och väl...

=D>

Go Päivi! 8)
/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

Denna papperskorg har en benägenhet att väcka känslor - speciellt bland oss som jobbar eller har jobbat i "låtom oss hålla ytterligare en EVK så blir det säkert jättebra" -träsket... :roll:

Funderar på att härnäst ge mig en i resonemanget om praktikens vara eller icke-vara som diskuteras flitigt i GP i alla fa,, men jag är liite orolig för mitt blodtryck... :P Hälsan och bebisen först... 8)
Spyro
Kontakt:

Inlägg av Spyro »

Nu du päivi, nu får du konkurrans! För nu har även jag börjat blogga! :lol: Det är bara två inlägg hittills (och knappast jämförbar med Päivis mästerverk), så nystartad är den. Men läs gärna ändå! Och tack för inspirationen, jag tänkte precis som ambra innan jag läste din blogg. Och nu har jag äntligen tagit steget och själv skrivit några rader! :D

http://gangsterskalman.blogg.se/
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D

Vaddå, detta var väl underbart roligt! :!: :lol:

Skriv mera, vi vill höra allt... :P
Gäst

Inlägg av Gäst »

P.S. Vaddå konkurrens..? Jag har fått en kollega, menar du! Ju! :wink:
ambra

Inlägg av ambra »

Heja Päivi och Spyro :!: :D Skriv så det ryker :!: Att skriva om vardagliga händelser så att de blir roliga och lockar till skratt är ni jätteduktiga på :!:
Ambra
storebror feb 01 :heart:
lillen aug 05 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"