Di Leva - igen...!!!

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
anna
Kontakt:

Di Leva - igen...!!!

Inlägg av anna »

Hej! :D
Idag har jag och Clara, 5,5 haft en härlig mamma/Clara dag! :D
Vi åkte till A6 i Jönköping och gick i affärer och IKEA på eftermiddagen.
Och så skulle vi gå ut och äta på restaurang på kvällen.
Det var vad hon hade fått veta i förväg, resten skulle komma som en överraskning. :wink:

Så där satt vi och åt, och jag sa till henne "Clara...nu har jag en överraskning till dig!"
Blicken började lysa, och hon sa "Vaddå mamma?"
"Vi ska gå på Di Leva konsert!"
:shock: :) :? "VAA???"
Och så började hon prata om annat en stund, och jag funderade på om verkligen reaktionen skulle förbli så sval, hon som ÄLSKAR Thomas DiLeva lika högt som jag!? Nåväl, jag lät det vara, och så kom det plötsligt "Men mamma, SKA vi verkligen titta på DiLeva, nu SKOJAR du väl med mig?" Nädå, sa jag, det är sant! :D Hon fortsatte tjattra om annat, och samma fråga kom igen flera gånger, är det verkligen sant?
Till slut hade poletten trillt ner och hon kastade sig i famnen på mig, överlycklig!! :D

Den första gången vi såg Di Leva ihop, jag och Clara, var hon bara 3,5 år. Då var det akustiskt, och inte så högt ljud. Denna gången var hela bandet med. Öronproppar i, förstås. Och massa mer som hände på scenen med lampor, show och ljud. Mycket att se på, och mycket att smälta.

Det var ren och skär magi mellan oss, dessa 1 tim, 45 min!
Vad vi SJÖNG, (jadå, hon kan varenta text :wink: ) och vad vi VRÅLADE mellan låtarna, och vad underbart, fantastiskt vi har haft det denna söndag tillsammans!

Ville bara berätta! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
J och Å

Inlägg av J och Å »

Åh vad underbart. lyckliga ni som fått uppleva Di leva.
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
T.P

Inlägg av T.P »

:D härligt :D !!!!!!
ser fram emot att uppleva samma med min dotter,själv ett dileva fan.Ska föresten dit nu 4 e okt koncärthuset
barn födda 04/06/08
Jannika

Inlägg av Jannika »

Det låter helt underbart! Våra barn ÄLSKAR Gullan Bornemark. Hon är helt ok men ger kanske ingen gemensam musikalisk eufori av er kaliber?! Jag och darlingen ska gå när Thomas spelar här snart. Han är ju härifrån Gäääävle (med tjockt L) liksom större delen av bandet så jag mallar mig lite i deras stjärnglans. Basisten och vi är gudföräldrar i samma familj, haha! (Nu är det slut på skrytet :wink: och jag mötte Lassie...)

Kram Jannika
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:lol: Nja, Gullan Bornemark är väl inte riktigt samma klass :lol:
Faktum är att när Clara var c:a 2,5 år, var jag så FRUKTANSVÄRT trött på att höra på de 2 barnskivor vi hade, som skulle spelas alltid.
Så jag sa "Dom sover idag, men MAMMAS skiva är vaken, titta! :D Vilken fin klänning han har!!! :D " Och så på med Di Leva, och, ja, där satt den! Det var kärlek direkt! :heart:
Det var väldigt! Att vara gudföräldrar i samma familj som Di Levas basist...det är stort! :D

T.P, jag funderade på om vi skulle till Jönköping eller Göteborg, men så krockade Göteborgsspelningen med en julmarknad jag ska vara med på.

Hoppas ni, både T.P och Jannika, får en lika fantastisk kväll som vi hade!
Men det får ni! Di Leva live är ENERGI!!! :D Och kärlek förstås!! :heart:

kram anna
Jannika

Pojkar och klänningar...

Inlägg av Jannika »

Hej anna!

Tänk vilken tur att vi har en kärlekens krigare i Sverige! Av många olika anledningar.

När vår äldsta pojke började intressera sig för kläder tyckte han att det var fint med klänningarna som mamma brukade ha. "Men pojkar, kan de ha klänning?" Ja men självklart, svarade mamman. "Jag har inte sett nån pojke som har det?" Jorå.... Mamman fick tänka länge innan hon kom på att i Asien har männen en sorts klänningsliknande skjortor. Då kom pappan som en räddande ängel med ett skivkonvolut: "Titta här Jaja, den här killen bor i Stockholm också och han gillar jättemycket att ha klänning!" Det nöjde han sig med. Tack Thomas!

Hoppas och tror att vi får en toppenkväll!

Kram Jannika
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:lol:
Ja, visst är det tur!! :heart: :heart: Tänk om fler var som han, då skulle nog inte världen se ut som den gör...

Ang, klänningen, så frågade jag Clara om hon hade berättat för barnen på dagis att hon hade sett Di Leva, det hade hon. "-Men mamma...Dom GAPSKRATTADE när jag berättade att han hade klänning på sig, GAPSKRATTADE!! :shock: :? " Hon fattade verkligen inte varför! Hon tyckte ju att han var jättefin! :D

kram anna
Jannika

Sorgligt

Inlägg av Jannika »

Hej anna!

Heja lilla Clara, verkar vara en skön tjej!

Det är så sorgligt med dagis konserverande inverkan på våra små barns könsroller. Inte med vett eller vilje men likafullt sorgligt.

Min väninnas pojke kom hem en dag från dagis och deklarerade att nu kunde han inte använda sina röda kläder längre för det var en "tjejfärg"! Inte nog med att hans spektrum blev kringskuret dessutom fick han med sig föreställningen att tjejer per definition då måste vara något sämre än pojkar eftersom deras färger är omöjliga. Sååå sorgligt. Var personalens diskussion med barnen tog vägen vet jag inte, om de ens hörde påståendet.

Jag håller med dig, och Clara, fram för fler DiLevor i världen!

Kram Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

Igår var vi på gävlesonen DiLevas konsert. En sann lisa för själen. "Vi har bara varandra...", "Ingen kan köpa livet" och "Du och jag är miraklet här!" Han for runt som en dervish och gjorde långa utvikningar mellan låtarna om kärlekens kraft och den fria tanken utan att konserten tappade fart. Som en lång hyllning till BB-tänket. "Det är ni som är de riktiga stjärnorna, ni har huvudrollen i erat liv, vi är bara era ödmjuka tjänare" och så avslutar han med ett avväpnande skratt efter sina predikningar.

Han och Anna har kanske inte så mycket gemensamt på utsidan men i tanken är de på många sätt besjälade.

kram Jannika
blomman

Inlägg av blomman »

Ja, han är väl vår tids Jesus... :lol:
Om han fick regera världen så skulle det nog inte funnits varken krig, svält eller fattigdom. Om man slår upp vänlighet i en ordbok borde det inte stå DiLeva då? :)
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Låter underbart! Men det vet jag ju att det var! :D :D :D

Visst är det så...det skulle finnas fler Di Levor, då skulle inte världen se ut som den gör :!:

kram anna
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"