Dop mitt i middagsluren?

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
Lillsprudlis

Dop mitt i middagsluren?

Inlägg av Lillsprudlis »

Nu ska vi döpa vår lilla Sprudlis Victor 3 1/2 månad.
Mamma bokade kyrkan innan jag visste hur rytmen skulle vara, så kl. 14.00 kommer dopet att vara men lillen har sovtid mellan kl.13.00-15.00.
Hur och vad tycker ni att jag ska göra? Att ändra doptiden är ju lite sent, alla inbjudningar (30 st) har gått ut och de flesta tackat ja. Om jag tar upp lillen och avbryter sömnen har jag förstört allt då :?: Typiskt också att det är denna lur som han själv brukar vakna upp efter 30 minuter och har svårt att somna om. Då tar han igen det på em.luren. Vi jobbar just nu med att få sammanhängande sömn på detta pass
Ja, vad tycker ni :?:

Yvonne
Victor född 28 juni 2006.
Simon född med snitt 5 februari 2009
Tur att vi blivande föräldrar och blivande barn har en Anna Wahlgren.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej :D

När min yngsta dotter döptes, blev det SÅKLART mitt under hennes sovpass - vad kunde man vänta sig :roll: Hon var precis 4 månader.
Jag hade tagit på henne dopklänningen, hon sov i vagnen och när det var dopdags, tog jag helt enkelt upp henne - och hon fortsatte sova :shock:
Hela dopet sov hon som en liten gris, när prästen hällde vattnet över hennes huvud, kisade hon upp lite, men somnade omnär han torkade hennes huvuv :sleep:
OM Victor skulle vakna, så är det ju ingen katastrof - en gång är ingen gång... Det är bara att glömma det, och nästa dag är allt som vanligt igen :!:
Så jag skulle ha kört på och döpt - ni gör det ju bara en gång :!:

Kram och lycka till
Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

:D

eller så kan du låta Victor vända på sovpassen under dagen. Låt honom sova 45 minuter, dvs 13.13.45 och lägg sedan på 45 minuter under nästa sovpass.
Du förstör ingenting genom att göra så. Ibland hamnar man i situationer då man tillfälligt måste ändra schemat. En gång är ingen gång....

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej!
Jag kan ta en kopia på det Mia skriver ovan :lol:
Så var det för oss, båda gångerna! Förutom att Clara vaknade när hon fick vatten på huvudet, men somnade om igen när jag lade tillbaks henne i insatsen.
Vi kom i god tid till kyrkan, så de fick somna ordentligt. Otroligt egentligen, att de inte vaknade av all sång, och hög orgelmusik!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Lillsprudlis

Inlägg av Lillsprudlis »

Ni är underbara :!: :heart:
Tack för era tips och lugnande rader. Nu känner jag mig mycket mer tillfreds. Har funderat så. Jag ska inte dra in några vargar in i kyrkan. Där hör dem definitivt (felstavat, va?) inte hemma :) .
Jag lägger honom med dopklänning och tar upp när det är dags :D

Stor kram
Yvonne
Victor född 28 juni 2006.
Simon född med snitt 5 februari 2009
Tur att vi blivande föräldrar och blivande barn har en Anna Wahlgren.
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"