profylax i föräldragruppen

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
LindaVega

profylax i föräldragruppen

Inlägg av LindaVega »

hej :D

Idag blev jag positivt överraskad när jag var på kontroll hos min bm.

Jag hann aldrig påbörja föräldrautbildning när jag väntade Vega, eftersom hon föddes i samma veva som utbildningen startade. :? :wink: Den här gången har jag avböjt eftersom jag känner på förhand att den inte kommer ge så mycket. Får ju svar på allt här på forumet. :wink: ( samt att jag har ju en hel del förutfattade meningar om dessa sk "utbildningar" :oops: :shock: )

I vilket fall som helst föreslog min bm att hon och jag kunde gå igenom en del kring förlossningen på ett att våra besök istället. Jag berättade att jag har planerat att föda med hjälp av profylax samt att jag redan låg i hårdträning.

Döm om min förvåning när hon berättar att det numer ( sedan 2005) har kommit tillbaka i föräldrautbildningen i Östersund som en del kring smärtlindringsprogrammet. Hon tipsade om Anna Wilsbys bok, jag fick ett häfte kring Signemetoden + ett telefonnummer till en kvinna som har privat rådgivning till de som väljer att föda på detta sättet. :shock: :D :D Dvs denna kvinna är knuten till MVC för mödrar som vill ha fördjupad kunskap och stöd kring profylax

ja där ser man....

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:shock: VAAAAA???? :shock: :D :D :D :D :D
FANTASTISKT!!! =D>
På min föräldrautbildning när jag väntade Clara (mycket riktigt rena skiten... :cry: ) var det enda som sades om profylax "ja, och så finns det ju profylax, men det användes på 70-talet, så det gör man inte nu"
När Ida skulle komma lade jag mig i profylaxhårdträning, och gick INTE på föräldrakurs!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Lillamolntuss

Inlägg av Lillamolntuss »

Vill åxå!

Men det ryms inte i vår budget. 1700 kr.

Lyllos dig som får gratis!

Vill åxå!
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"