återigen mina tvillingar

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Kiralves

återigen mina tvillingar

Inlägg av Kiralves »

Vi kurade när de var 8 månader, det fungerade ett tag, sedan föll allt samman efter hand, ibland var det bättre ibland sämre, killarna drabbades av diverse sjukdommar och vi reste mycket för att hälsa på släkten i UK och andra resor. Nu är de snart 18 månader, det är bara eftermiddagsluren som funkar. Nattningen funkar inte alls, vi leker och skojar och sjunger, de lägger sig ner men efter bara ett par minuter börjar den ene skrika. Efter en operation som gick dåligt och med mycket ont vid läkningen är Isak numer hysterisk, det går inte alls. Det går inte att överösta med ramsan. Min man vill att vi bara låter dem skrika sig igenom ett par nätter men det vill inte jag. det har gått så långt att jag ibland ammar Isak till sömns inget annat funkar. Jag håller på att bryta ihop och deras syskon kommer i Januari. Vi måste göra om hela kuren men jag vet inte hur längre, de är ju över ett år och buffningen funkar inte längre och inte solfjädern heller, hjälp, snälla hjälp. Hur kan vi kura om dem helt rätt från början, finns det beskrivet i sova hela natten boken? jaghar den på utlåning hos BVC men ska kräva igen den, men jag har för mig att det mest handlade om små barn. Vi kan inte dela på dem till olika rum för vi har inte plats.
Den som talar illa om andra i din n?rvara, talar illa om dig i din fr?nvaro.
Kiralves

ingen som har råd?

Inlägg av Kiralves »

hjälp
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Så tråkigt att ni inte var rädda om den goda sömnen. Den kan man ta med sig överallt.

I introduktionerna här finns "Sova hela natten-kuren för äldre barn". Det är bara att läsa på.

Jag håller med din man. Inte så att de ska "skrika sig igenom några nätter" men så att ingenting ska hända alls. Mer än ramsan, utifrån. De behöver verkligen inte separeras för den saken, tvärtom.

Naturligtvis funkar solfjädern, vid kris (och då menar jag kRIS). Men den som allting annat måste tillämpas i en attityd av total självklarhet.

Så odla Attityden :!: Läs på, läs på, läs på. Det mesta finns här, tills du får din bok tillbaka.

Se till nu att få ordning på det här innan nästa lilla barn kommer och äventyra aldrig mer den goda sömnen, lika lite som du äventyrar måltiderna :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Kiralves

mina tvillingar

Inlägg av Kiralves »

jo vi försöker vara rädda om sömnen, men särskillt efter isaks operation då han fick genomlida svåra smärtor i över en vecka dels pga för hårt sittande plåster/bandage på snopper fick vi en riktig svacka, för bara några veckor sedan hade de brutal kräksjuka med magont och innan dess mins jag inte

hur som helst, jag ska ramsa mer, gå in mindre, men inatt var Aaron otröstlig vid 24:00..det visade sig att han bajsat på sig och stjärten var superröd, men när det väl var bytt (brodern lyckades mirakulöst somna om efter några illvrål) så sov de resten av natten, ikväll gick nattningen super, inget gråt än så länge.

När vi hade den djävulusiska natten häromnatten så fick de tillslut skrika i ca 15 minuter och så somnade de, det var inte kul men inget funkade varesig omstoppning eller ramsa...de ville väl bara vara ifred.
Nu hoppas jag att vi kan vara självklara och ordentliga i fortsättningen...nu i veckan ska vi till frankrike med tvillingarna
tack Anna för bannor och moraliskt stöd...BVC har inte hört av sig om boken än men det gör hon nog på Måndag, hon har ju bara haft boken i ett år.....
Kiralves

nattskrik med tvillingarna

Inlägg av Kiralves »

Isak skrek i 1,5 timme, men jag ramsade och gick inte in, jag rasade först två omgångar, ingen effekt, sedan efter ett tag två omgångar till a la Goddag yxskaft, han fortsatte skrika men det var ett argt skrik inte ledset eller panikslaget som efter operationen (då var det ett mycket obehagligt smärtskrik blandat med kvidningar och jag var tvungen att ta upp honom under den hemska perioden, fortfarande sur på läkarna som inte lyssnade på hur ont han hade) men nu känner jag att han har kommit över det. Aaron vaknade bara och skrek två ggr då jag ramsade, men annars var han tyst och tillslut somnade Isak, jag var hela tiden orolig att han satt fast eller liknande men det gjorde han inte:) Ingen nattamning (dålig vana efter operationen) hurra, ska nu vara benhård, man kan ju deras olika skrik så egentligen ska det inte vara så svårt. Men jag trodde aldrig att jag skulle klara att låta honom skrika och bara ramsa men det gick bra. Tack igen Anna.
När vi har bakslag säger alltid mina vänner, jamen kolla med AW ..eller forumet, och då brukar det lösa sig, bara genom att gå in här får självförtroendet en push.
Kiralves

Hurra hurra dom sover

Inlägg av Kiralves »

ramsan funkar igen, jag går inte in, när vi var i frankrike i lite mer än en vecka sov de som små änglar , magi??? tack tack tack för allt stöd, ibland blir man mosig i huvudet med tvillingar och en i magen, tack för detta forum, Anna Wahlgren är en räddande ängel.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:lol: Bra, bra :lol: Pris och beröm :lol:

Tack för dina - och vännernas - varma ord :oops: :wink:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "