Jag är helt ny här på sidan, jag hittade hit genom en norsk veckotidning
Till det verkliga problemet.
Det är så att min 14, snart 15-åriga styvson, som jag älskar som min egen son. Han är helt underbar, visst han kan ha lite knepiga synpunkter på vissa saker, men han är ju ändå tonåring.
Problemet handlar inte om honom utan om hans underbara 4-åriga styvbror på sin mammas sida. Jag tycker så otroligt synd om honom. Han bor hos dem på heltid. Hans pappa kallar honom för det ena och det andra som jag inte ens klarar av att skriva. Det är så hemskt. De är 4 pojkar hemma hos min styvsons mamma, alla från 15 mnd upp till 14 år. Och nu väntar de en till.
Hur ska jag göra för att få min styvsons mamma att verkligen förstå att hon inte kan leva med den hon lever med nu?
Hon ringer mig och berättar vad som händer och sker där hemma. Och jag säger till henne gång på gång att hon ska lämna honom för att barnen och hon inte mår bra i det förhållandet. Jag säger till henne att: Tänk på barnen!
Men hon är rädd för att bli ensam, men jag säger till henne att vi ställer upp på henne, vi kan ha barnen här, inga problem.
Men ska det behöva gå så långt att jag måste ringa socialen för att få dem att ta barnen? Jag tänker ju bara på barnen.
Hoppas att någon kan ge mig råd på hur jag ska hantera situationen.