Här kommer en liten schemafundering från mig! Vi har med framgång styrt upp Karlas dagar- och nätter- nu. Karla har verkligen tackat och tagit emot och mig har det gjort Trygg och Säker.
Det är godnatt klockan 2000, efter ett piggt och glatt och ganska långt kvällspass. Klockan 2200 ger jag henne en slurk i sömnen, klockan 0400 ringer klockan och hon får sitt nattmål och klockan 0630 gör vi morgon.
Så här har vi gjort i två veckor ungefär. Hon vaknar inte runt 0100 någonting mer och eventuella frågor stillas snabbt med fyra fem skak i vagnen.
Bra va?!
Men hon har bara sovit rakt igenom till hon blir väckt 0400 tre nätter, alla andra nätter vaknar hon 0320 och frågar. Hon somnar om som sagt, snabbt och lätt men hon vaknar alltså i det närmaste alltid den här tiden.
Tycker ni att jag ska justera schemat och väcka henne före hon ändå vaknar själv? Eller ska jag fortsätta enligt schema?
En idé jag har är att ge nattmål 0300 och på så sätt förekomma henne och helt skippa slurken 2200. Hon är inte vidare hungrig då iallafall och hon sover så starkt och vackert just under den tiden.
Om jag gör så blir det ju SJU timmar obruten sömn före nattmålet. Tror ni hon klarar det redan?
Kan 0300 vara i tidigaste laget, om morgonen infaller 0630?
Det kan ju absolut hända att hon vaknar 0500, 0530 då istället och behöver vagnas den tiden istället för 0320 som nu.
Försöka anpassa eller obevekligt köra på?!
Det är så roligt att höra era tankar före jag bestämmer mig.