Hej!
Jag blev "missbrukare" av nässpray under graviditeten och är det fortfarande snart 4 v efter förlossningen. Har någon något tips på hur jag kan vänja mig av med nässpray? Vet att det finns tabletter på apoteket (Sinova), men då skall man inte amma.
Mvh
Kristin
Efter förlossningen - nästäppan kvar...
Efter förlossningen - nästäppan kvar...
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Lillebror f. aug-06
-
Fjällfolket
Nu blir jag nyfiken, vad är det för tabletter?
Här har vi två, både maken och jag är nässpraysmissbrukare. Varje kväll, annars kan vi inte sova. Usch måste ta tag i det.
En del säger att koksaltlösning, renässans hjälper. Har du testat det?
Här har vi två, både maken och jag är nässpraysmissbrukare. Varje kväll, annars kan vi inte sova. Usch måste ta tag i det.
En del säger att koksaltlösning, renässans hjälper. Har du testat det?
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Jag har varit väldigt känslig för nässpray och tidigare blivit beroende efter varje förkylning. Kan dock inte säga att jag missbrukade det emellan.
Jag kan bara istämma med Fjällfolket - sluta tvärt och bit ihop. Tro mig - det går över ganska snabbt. Jämför med nappberoende...bara det att detta får man ta tag i själv.
Nu rör jag aldrig nässpray mer, inte ens vid jätteförkylning. Är inte värt det. I så fall finns annan slemhinneavsvällande i form av tabletter.

Jag kan bara istämma med Fjällfolket - sluta tvärt och bit ihop. Tro mig - det går över ganska snabbt. Jämför med nappberoende...bara det att detta får man ta tag i själv.
Nu rör jag aldrig nässpray mer, inte ens vid jätteförkylning. Är inte värt det. I så fall finns annan slemhinneavsvällande i form av tabletter.
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Jag har ett extremt osexigt men välfungerande tips: Snarkplåster! Breathe right heter de, finns på Apoteket och är helt fantastiska. Det finns även en sorts plastbit som man sätter i näsborrarna för att utvidga dem, men den har inte passat mig. Osexigt som sagt (man ser lite ut som en gris med så utspärrade näsborrar) men sköööönt! Kan ju vara värt att prova i en övergångsperiod i allafall.
Kram
Lisen
Kram
Lisen
Dotter f?dd i augusti 2004 och liten parvel i magen ber?knad till september 2006 - jippi!
Ingen kur, men anv?nder verktygen vid behov
AW-fan sedan 1990
Ingen kur, men anv?nder verktygen vid behov
AW-fan sedan 1990