Har inte somnat på en timma...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Lillamolntuss

Har inte somnat på en timma...

Inlägg av Lillamolntuss »

15e natten och det tar fortfarande lååång tid för henne att komma till ro och somna. En timma har gått nu idag och det verkar ha tystnat där, äntligen. Testar hon oss, eller vad är det som händer?
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Nu kunde jag se lilla filmen :D Så snällt av dig att göra den tillgänglig :!:

Nej, inte testar ett så litet barn - om du med det menar provocerar, utmanar... Men frågor kan hon ställa. Dock verkar det ha utvecklats ett mönster här och det är det du och ni som måste bryta; det gör inte lilla älsklingen åt er - hon har fastnat hon också!

Så omstart. Nypåläsning. Nogsam nypåläsning. Här behövs "baksteg". Här behövs mer skratt och snabbare nattning. Här behövs den berömda Attityden. Framförallt behövs det att du vet exakt vad du gör och varför, hela tiden, så läs, läs, läs - för du måste även veta exakt vad du INTE ska göra och varför du inte ska göra det!

Nya tag :!: Du KAN :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Lillamolntuss

Omstart ska det bli!

Snabbare läggning och mera skratt ska vi absolut kunna ordna! Innebär det att jag ska göra som om det var första natten? Gå in oftare? Eller, vad gör jag rent konkret? Står det någonstans om omstart, eller följer jag "vanliga" kuren?
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
liw
Kontakt:

Inlägg av liw »

Läs om Sagomammas omkurning av lilla Saga (finns att hitta både längst ned i Sagomammas inlägg och under "SHN-kuren så här kan det gå till") :D

Lycka till!
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Lillamolntuss

Ah! Nu när du säger det, så känner jag ju ingen det...! Tack!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"