Sömnfnurra hos storebror
Sömnfnurra hos storebror
Vår stora kille, 2 år och 3 månader, har börjat krångla lite. På dagluren är han trögsomnad - får vagnas ordentligt för att inte rymma ur vagnen. Och så ligger han och säger "lill inte sova"... I lördags somnade han inte alls trots att han var i vagnen hela luren. Han var ett vrak resten av dagen...
Och igår när vi skulle gå och lägga oss hörde vi en rejäl duns från Adrians rum och sen små steg som sprang runt i hans rum. "OJ OJ, mamma mamma", ropade han. PAPPA kom springandes och gick in i rummet där han hittade sonen irrande runt i mörkret. "Adan sovit klart" - säger Adrian, men pappa tar honom och lägger tillbaka honom i sängen och solfjädrar rejält innan han går ut.
(Adrian har fortfarande spjälsäng och det är kolsvart i rummet, fattar inte hur han vågade hoppa ur!)
Vår kille som ääälskar att sova - vad sysslar han med? Finns det något vi kan göra förutom det vi gjort, så att vi inte spårar ur?
Och igår när vi skulle gå och lägga oss hörde vi en rejäl duns från Adrians rum och sen små steg som sprang runt i hans rum. "OJ OJ, mamma mamma", ropade han. PAPPA kom springandes och gick in i rummet där han hittade sonen irrande runt i mörkret. "Adan sovit klart" - säger Adrian, men pappa tar honom och lägger tillbaka honom i sängen och solfjädrar rejält innan han går ut.
(Adrian har fortfarande spjälsäng och det är kolsvart i rummet, fattar inte hur han vågade hoppa ur!)
Vår kille som ääälskar att sova - vad sysslar han med? Finns det något vi kan göra förutom det vi gjort, så att vi inte spårar ur?
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
OJ OJ kan man verkligen säga när man utfört en sådan häpnadsväckande bragd (inte minst för honom själv, som antagligen inte hade en aning om hur det gick till. Plötsligt fann han sig uppe och måste ha dragit slutsatsen att det var morgon... Varför skulle han annars vara uppe på golvet och gå omkring)
Finns ingen anledning alls att spåra ur här. Pappa gjorde det enda raka och en gång är ingen gång. Händer det igen ska insatsen begränsas - kortare, ordlös, tydlig och snabb. Han är förmodligen inte vaken ens.
Klätterbehov kan föreligga! En liten repstege är aldrig fel
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Han har en syskonvagn (brio duette) - stor och bred som han sover på mage i ute. Tycker att det är så härligt att han får sova ute i friska luften. Och så är vi mobila - jag kan ha barnen med mig och de kan sova överallt
Jag ska lägga ut en bild på honom när han sover där, det är för ljuvligt att se. Men går det inte så går det inte, då får han sova i sin säng.
Ja han tyckte nog att det var rätt konstigt att han hade klättrat ur. Jag fick en känsla av att han gick i sömnen för jag hörde inte ett pip innan dunset kom.
Bör man sova utanför hans dörr på vakt även i natt? Eller ska vi bara förutsätta att det var en engångsföreteelse?
Vi pratade om repstege bara härom dagen. Nån som har ett tips på vart man kan köpa en sån?
Ja han tyckte nog att det var rätt konstigt att han hade klättrat ur. Jag fick en känsla av att han gick i sömnen för jag hörde inte ett pip innan dunset kom.
Bör man sova utanför hans dörr på vakt även i natt? Eller ska vi bara förutsätta att det var en engångsföreteelse?
Vi pratade om repstege bara härom dagen. Nån som har ett tips på vart man kan köpa en sån?
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
-
father of sons
Gick in på IKEAs hemsida och såg att det finns att köpa där. Då blir jag tvungen att åka dit - jag som har IKEA-skräck...
-
annawahlgren
Sova utanför hans dörr ska väl inte behövas
IKEA-skräcken delar jag
-
annawahlgren
Bjuder så gärna på mina ramsor. Nattversionen går att mjukna ut, så att säga, medan dagvarianten är mera rakt på sak.
Om han köper den
Då ska jag införa din ramsa för den är bara bäst! Önskar att ALLA fattar att den inte behöver vara mer komplicerad än så. Vi har värsta långramsan. Vill inte ens berätta
Jag får nog höra några OJ innan nya ramsan sitter, men det är väl kanske HUR man säger den som är viktig.
Adrian har förresten inte klättrat ur varken vagn eller säng sedan pappas rediga ingripande...
Jag får nog höra några OJ innan nya ramsan sitter, men det är väl kanske HUR man säger den som är viktig.
Adrian har förresten inte klättrat ur varken vagn eller säng sedan pappas rediga ingripande...
-
annawahlgren