Hej J och Å!
Ja, man kan ju lugnt säga att du har haft det hundra gånger värre än jag någonsin.

Jag har två "fläckar" på varsin sida om korsryggen som gör ont - riktigt rejält ont - ifall jag överanstränger mig - då är det bara att slänga sig på värmedynan, men kryckor har jag inte behövt - än i alla fall.
Jag har ett stödbälte som jag köte från min BM, den är jättebra!

Jag har på mig den jämt när jag undervisar, och mycket annars också. Jag har för mig att min BM förbjöd cykling, men jag skall dubbelkolla med henne nu på torsdag, då jag skall träffa henne.
De övningar som finns i mammapraktikan tyckte jag var väldigt bra ett tag, nu har jag haft paus med dem eftersom jag fick så väldigt ont av att göra en del av dem, och som du mycket riktigt skriver ska man ju inte göra sådant som man får ont av. Ska kolla även detta med henne på torsdag.
Vad gäller vikten, så resonerar jag så här:
Förra gången upp 18 kg. Nio av dem försvann under BB-veckan. Resten var det hårt arbete att göra sig av med, i slutet av januari, när Hugo var åtta månder, var jag åter normalviktig. Så klart önskar man att det inte blev lika mycket den här gången. Jag tyckte så illa om att bli fotad de där första månaderna - tyckte jag såg ut som ett monster - och vem vill känna/må så?
Den här gången är det ju inte så självklart att man kan bara lägga bebisen i vagnen och gå ut och ta en rask promenad - det blir ju mera på Hugos villkor. Han ska orka hänga med.
Och så blir jag så frustererad över orättvisan i viktökningen, om man nu får gnälla lite: under veckan tillåter man sig inget extra alls, äter bara vettig sund mat och så. Sedan till helgen unnar man sig möjligen 100g av sin favorit chocklad som lördagsmys, och genast går man upp
ett halvt kilo.

Fast man, handen på hjärtat, inte har avvikit från det normala ett dug mer än den chockladen, med förevändningen att "det är ju helg."

Så det känns som om man kämpar och kämpar för att hålla vikten under kontroll, men får inget för det.

Jag orkar inte lyssna på några förmaningar från BM - jag vet ju att jag sköter mig - så jag har sagt att jag sköter viktkontrollen själv.

Det kan låta nojjigt, men deras våg visar ju 1,5 kg mer än min - och min är ny och digital - och då blir jag bara ännu mer deprimerad om jag skall väga mig där. Klart att jag fattar att man väger mer med kläder på mitt på dan än på morgonen innan frukost med nakenvikt efter duschen... men ändå.
Skall nu sluta klaga, och gå och göra något konstruktivt, att andas, exempelvis.