Fraga om kiss - 3 aring

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
schnokie

Fraga om kiss - 3 aring

Inlägg av schnokie »

Hej!

Min 3-aring slutade med dag-blöja när hon var lite drygt 2 ar. Vi hade en manad som det hände en massa olyckor men efter det var hon torr. Det hände ytterst sällan att det kom i byxorna.

Sedan i början av sommaren kommer det alltid kiss i trosorna innan hon gar pa toaletten.
Nu hade vi en enorm varm sommar iar och barnen drack hela tiden (ocksa pa natten) hon var tvungen att springa titt som tätt pa toa. Det kanske blev för mycket?

Jag trodde att det här skulle ga över men det verkar inte göra det. Det verkar som hon väntar in i det sista med att ga pa toaletten och sen hinner hon inte.
Vad gör man?
Vi byter trosor säkert 3-4 ggr per dag.
Ska jag se till att hon bara dricker vid maten eller är det bara att vänta pa att hon kan halla sig längre? :?

Tänkte ocksa fraga om natt-bölja. Det har hon fortfarande eftersom det aldrig har varit torrt en hel vecka. Nu känns det som hon har börjat bli lite lat och tycker det är bekvämt att kunna kissa i blöjan pa morgonen/natten.
Ska jag ta bort den, eller fortsätta vänta tills hon vill ta bort den, eller att det blir torrt?
Hur har ni gjort?
(nu dricker hon förresten inte mer pa natten)

Tack för alla synpunkter

ANki
Bor i Wien och ?r mamma till Annelie (juli-03) som kurades vid 9 manader och
Erik (juni-05) som fick en mjuk kurning vid dryga 5 manader!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej!

Lugna dig med nattblöjan tills den är torr c:a 5 nätter - 1 vecka i rad.

Ang. dagen, så se till att hon reder upp det själv. Alltså: hämta nya trosor, lägga de nerkissade i tvätten och ge en handduk hon kan torka golvet med, som hon också slänger i tvätten. Och så inget skuldbeläggande utan "Ojdå, dumma kisset som råkade komma på golvet! :twisted: Var var det nu du skulle komma kisset?? Just det :!: på toaletten :wink: "
Det kan ju vara bra att hålla vattnet till enbart vid måltiden ändå. Vatten mellan måltiderna förstör ju aptiten, men det kanske inte är några problem? Nu är det ju inte så varmt längre så det behövs? Eller det kanske det är hos er?

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
schnokie

Inlägg av schnokie »

Hej ANna och tack för svar!

Ja, jag väntar nog med nattblöjan. Fast jag misstänker att lilla madame tycker det är skönt att kissa i den pa morgonen.

Ang. att det nästan alltid kommer kiss i trosorna sa har jag hallt pa hela sommaren och tragglat samma fras. Det fungerade sa bra när vi tog bort dag-blöjan, sa jag kör samma nu. Det är bara det att det tar saaaaa lang tid :? :D
Otaliga mamma far vänta lite till...

Tack
Kram
ANki
Bor i Wien och ?r mamma till Annelie (juli-03) som kurades vid 9 manader och
Erik (juni-05) som fick en mjuk kurning vid dryga 5 manader!
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"