Ord?

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Susanne*

Ord?

Inlägg av Susanne* »

Just nu lever vi i teckenspråkens och framför allt, ljudeffekternas tid. :lol: Att vara 14 månader är en tid av fullständig glädje och kärlek. En hel värld som bara ligger där och väntar, för att ge tillfredsställelse. Men också för att ibland jäklas.... :twisted: ,

Men jag undrar, varför har vi egentligen så många ord. När man egentligen klarar sig ännu bättre på lite teckenspråk, enstaviga ord (läs arga "frågor"...) och ljudeffekter.

Det är med ljudeffekter är coolt. När dockan lyfts så låter det schhherkjf. När man vill ha korv på ICA låter det nang nang. När man vill bada så går man till badkaret och när man tycker att mössan är kass så tar man helt enkelt av den och säger tjsojmshdu när den kastas.

Så, ord :?: :?:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
liw
Kontakt:

Inlägg av liw »

:lol: *skrattar högt för mig själv här inne i min dataskrubb* :lol:

Men visst det finns ngt tänkvärt i det du skriver också... ibland har vi alldeles för många ord! Tänk om vi lyssnade lite mer på vår omgivning istället :D :wink:
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Kit

Inlägg av Kit »

Ja, eller ännu hellre vågade lita på det, som kroppsspråket visar. Där finns det sanna. Svårt att ljuga med kroppen....men lätt i orden...
:heart: Jag sökte en Bibel och fann Barnaboken.

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

:lol: :lol:
Det är verkligen helfestligt (på ICA behöver vi ens ta nummerlapp längre :D ) och lärorikt.

Så enkla och raka borde vi alla vara. Göra allt med ömson storskratt och ömsom vansinne, accompanierat av ljudeffekter (är viktigt just nu här hemma - ni vet väl alla hur ketchup låter fast det inte kommer något 8) ).

Hade sett ut va :?: Något att föreslå för nästa konferens :?: :lol:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"