Även på morgnarna har han legat kvar, vilket varit mer förvånande för oss. Han har morgon 7.30 men vaknar oftast strax efter 7. Det har aldrig varit något gnäll eller gråt kring det utan han ligger nöjt kvar och sjunger och pratar. Riktigt roligt att sitta vid datorn utanför och lyssna på honom
En morgon började han gnälla över att han ville ha bilen (en del barn har gosedjur. Emil har en röd Peugot som han inte vill sova utan
När jag sen kom in för att säga godmorgon så sitter han med fötterna hängande över kanten på sängen, bilen på golvet straxt nedanför, men han klev INTE ur sängen för att hämta den. Tyckte nästan synd om honom.
Men nu de senaste tre morgnarna har han kommit upptassande runt 7.10 och jag känner mig lite tveksam till hur vi borde göra. Han har ju uppenbarligen sovit klart och på helgen är det i ärlighetens namn ganska skönt att han kommer in och kryper ner till oss så vi får vakna till i lugn och ro. Själv tycker jag det är urpestigt att ligga kvar i sängen när jag känner att jag sovit klart. Det kryper i kroppen. Vaknar jag så går jag ju upp. Så det känns lite tufft att leda tillbaks honom till sängen igen. Iaf om jag är uppe. Samtidigt så vill jag ju inte ha honom springande upp ifall han vaknar tidigare heller och i morse kom han upp vid 6.50 och då har vi plötsligt börjat "tulla" lite till på natt-timmarna. Så borde jag leda tillbaks honom till sängen så att det alltid är någon av oss vuxna som säger till när det är morgon?