jag måste få lite tips och råd.
Min tjej är 16 månader. Sov jättebra fram till ca 10 månaders ålder, sen dess har det varit lite upp och lite ner.
Har alltid ramsat och buffat(trots att hon sover på sidan) och insomningen har aldrig varit nåt problem, hon känns lugn och mysig och vill till sängen.
Nu under sommaren har hon börjat vakna mer och mer under natten. Hon vrider sig, gråter, jämrar sig. Hon började plötsligt vakna 6-7 gr per natt, gråtande, när vi var på annan ort för en dryg månad sen .
När vi väl kom hem sov hon bättre, men vaknade några gånger varje natt. Efter nån vecka fick hon halsfluss och 40 i feber, sov som en kratta, hade henne mellan oss ett par dar. Efter dessa feberdagar ramsade vi återigen på som attan, det gick bättre och bättre.
Detta är nu ca 2 veckor sen- och helt plötsligt igen får hon feber och snuva och nu hon har de fem senaste nätterna vaknat 8-12 gr per natt. Vi fattar noll. Det känns som om inget funkar.
Vet inte Vad det är som påverkar henne så, hon kommer inte till ro i sömnen. Mardömmar kanske? Bearbetning av intruck? En "fas"? Hon började lite smått hos dagmamma för 10 dagar sedan vilket bara varit glatt och positivt. Massor av tänder är på gång, vilket påverkat henne tidigare.
Vad vet man, det känns fortfarande som det här med sömnen är en gissningstävling. Vi lägger henne 19.30 efter bus och sagor. Vi går till dörröppningen varje gång hon vaknar och ramsar, sen är det samma visa efter nån timme hela natten igenom- osv. Vad tror ni vi gör för fel?
Jag blir snart förtvivlad
Kram Sanna uppgiven mamma