syskonvagn urban jungel?

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Sarika

syskonvagn urban jungel?

Inlägg av Sarika »

Hej
vi har en emmaljunga twin city syskonvagn som köptes mars 2006. Vi är jätte nöjda med den. Den används dock numera bara när de ska sova tillsammans ute vilket är då vi är på utflykt annars har vi vår Kronan vagn och ståbräda. Vilma sitter inte i vagnen längre. Hon ville gärna sitta när Viggo kom men inte längre.

De har inte sovit i vagnen tillsammans på länge förrän igår. Och nu tycker lillebror det är så roligt med Vilma som ligger bredvid :D så roligt att han ligger och pillar på henne och hon inte kan somna.

Funderade då på en syskonvagn Urban Jungel eftersom att där har man sin egen lilla vrå så att säga. Har tidigare valt bort den då barnen sitter framåt men eftersom att det endast blir en sova vagn så kommer ju inte de sitta i den då de är vakna. Och Vilma kommer att behöva sova på dagen långt framöver. Vi har en Urban Jungel singel som vi köpte till Vilma innan jag visste bättre och kände att jag ville ha henne åt vårt håll. Så jag är bekant med vagnen i sig och den är smidig. En sådan syskonvagn går också in i vårt barnvagnsrum vilket inte Emmaljungan gör.

Svårt det här med vagnar. Men finns det någon som sitter på en begagnad Urban Jungel syskonvagn som kan tänka sig sälja den?

:D
Sara
Mamma till Vilma född 040503 :heart: och Viggo född 060328 :heart:
VilmaochViggo
father of sons

Inlägg av father of sons »

Hej! :D

Kolla på blocket (eller grannarna.se för sthlm) , där finns det begagnade vagnar av alla olika slag. Pruta går det också, för det mesta, om priserna är orimliga. :D
nilam

Inlägg av nilam »

Babyproffesen egna syskonvagn är en direkt kopia av U J vagnen, men kostar bara en bråkdel.

Min kompis har en U J och jag blev förvånad för jag tyckte den var lite "billig" i sitt utförande, inga bekväma säten och ingen reglerbar rygg mer än 2 (möjligtvis 3) lägen, de kostar ju trots allt en halvförmögenhet....

//N
:heart: Storasyster sep 02
:heart: Lillasyster aug 04, kurade vid 4 månader.
:heart: Lillebror jan 07, standardmodell

Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
lillith

Inlägg av lillith »

Ang. Urban Jungles Tvillingvagnar talade jag med Tvillingbutiken här i Stockholm och de sade att vagnarna från år 05 och 06 inte hade klarat säkerhetstester vad gäller plasten i handtagen. Jag vill minnas att de sade att 04:orna och bakåt var ok, dock. Tvillingbutiken säljer därför överhuvudtaget ej UJs tvillingvagnar utan säljer istället Easy Walker, en billigare kopia som klarat alla tester.
Hälsningar.
lillith & co
Mamma till två goa glada grabbar födda -04 och -06 som stortrivs med schema, social delaktighet och utforskning á la AW.
Sarika

Inlägg av Sarika »

hej
tack för info. har kollat blocket men de är så hutlöst dyra. men får väl ringa runt och pruta :D

håller med dig nilam, inte mycket för pengarna.....

tack leigh trodde att de nu bytt ut alla dessa handtag men tydligen inte.

Ska titta närmre på Easy Walker men på bilderna ser det ut som om det är en öppning bak i suffleten vilket man inte vill ha. men ska genast kolla!

eller så får de helt enkelt sova ute i vagnen oftare så de vänjer sig.... :wink: :D
Sara
Mamma till Vilma född 040503 :heart: och Viggo född 060328 :heart:
VilmaochViggo
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"