Har själv en fyra månaders pojke men nu när jag skriver så gäller det min väninnas flicka som också är fyra månader. Problemet är att hon nästan aldrig
sover! Det är bara tio minuter här, tio minuter där, kanske 40 minuter någon gång. På kvällen somnar hon förhoppningsvis vid 22-23, sover ca 1,5 timme och sedan vill hon äta varje timme resten av natten. Flickan är trots allt glad och nöjd på dagarna men däremot blir hon ledsen och skrikig på kvällen. Inte så konstigt då hon sover så lite förstås.. Det här har nu pågått närmare två månader, innan dess sov hon ganska bra nätter och åt bara ca 2 ggr/natt, men hade däremot mycket ont i magen och var därför ledsen. Nu är familjen helt slutkörda! De har försökt lära henne att ta flaskan för att de ska kunna lämna bort henne någon stund och få vila men hon vill inte ta den. De har läst SHN och skulle prova kura för två veckor sedan men eftersom de själva redan är så trötta så gav de upp då flickan skrikit i 2,5 timme. Vad ska de göra??? Tror själv jättemycket på SHN men däremot tvivlar jag på att föräldrarna orkar genomföra detta när läget är så illa med sömnen som det är nu...