Hej igen!
Vad skönt att du börjar känna dig hemma på nya jobbet. Om en månad eller två kommer det att kännas som att du alltid varit där, eller hur

?
Att överladda, eller bara vara nervöst lagd, nej jag tror inte att vi slipper undan det nånsin. Det ligger nog i personligheten. Men genom att veta att det blir så, så är det lättare att hantera. Man blir inte så tagen på sängen av alla konstiga fjärilar (och krokodiler, känns det som ibland) i magen, och man vet att det är en övergångsfas.
Det är bara viktigt att inte låta det bli ett hinder för att göra nya saker

Fast jag komme rihåg när jag skulle åka till Chile för exjobbet, som jag planerat och sett framemot i nästan ett år. Ojojoj, vad tusan har jag gett mig in i nu, tänkte jag. Men vi var ju två, och jag kunde inte bara strunta i den andra personen. Och skulle skämmas ihjäl av att ställa in utan någon bra anledning

.
Så jag åkte. Och åt inget den första veckan. Och kom hem med ultrastarkt självförtroende, och med tokhärliga minnen

! (Och ett exjobb som sent omsider blev klart...

). Så man växer jättemycket varje gång man genomför det som gör en så nervös!
Vad en namnceremoni är visste vi inte riktigt. Men vi ville inte döpa, och eftersom vi inte är gifta så har liksom våra familjer aldrig riktigt presenterats ordentligt (alla bor utspridda i hela landet). SÅ vi bestämde att ha ett kalas där Anton skulle hälsas välkommen till världen och liksom få sitt namn. Också för att om det händer nånting med mig och Erik så ska Anton ändå kunna ha kontakt med båda våra familjer, och det är det ju lättare om det har träffats. Eller så.
Vi planterade ett träd i en park, serverade lite mousserande vin och snittar därute och njöt av vädret (det ösregnade inte under den timme det tog...

). Sedan åkte vi hem till oss och åt. Jag berättade för alla om hans olika namn, sen var det inte så mycket mer. Men en trevlig dag och kväll blev det!
Kram Jennypenny