Lycklig vid läggning!
Lycklig vid läggning!
Hej alla forumister och särskilt ni som kämpar på med bråkiga läggningar. Min lille E har sista veckan börjat med att varje gång jag lägger honom i spjälisen, (=varje lur samt till natten, brukar sova ute i vanliga fall på dagarna men har fått sova i spjälisen pga larmet nu då han är förkyld) så reagerar han med att börja jollra glatt och lyckligt!!! Oavsett hur sur och trött han är när jag lägger ner honom!!! Ljuvligt att höra och en morot för alla er som sliter: så här glad i att få sova kan ett kurat barn bli. Hurra för Annas verktyg och folisofi!!!
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
Jag skrev precis på en annan tråd vad UNDERBART det är att få sova om nätterna!!! Det är nu drygt 1 år sedan vi införde kuren på vår lilleman och det funkar verkligen. Det är sååå härligt att få sova tycker han! När man lägger honom ned så kramar han kudden och säger mmmmm och ofta så vinkar han glatt till oss när vi ramsar och går ut. 8)
Så kämpa på alla ni som är mitt i kuren, ni kommer att klara det! Vi klarade det t o m utan detta forum (som ej fanns då) Men vi fick några härliga mail från AW som stärkte oss.
Och slutligen den här attityden som alla talar om är A och O och den kommer med tiden helt med automatik.
Så kämpa på alla ni som är mitt i kuren, ni kommer att klara det! Vi klarade det t o m utan detta forum (som ej fanns då) Men vi fick några härliga mail från AW som stärkte oss.
Och slutligen den här attityden som alla talar om är A och O och den kommer med tiden helt med automatik.
Mamma till två goa gossar födda -99 & -03.
shn-kuren införd julen 03 på yngsta med underbart resultat!!!
shn-kuren införd julen 03 på yngsta med underbart resultat!!!
Hej mammamy och ni andra!
Låter underbart att din son är så glad vid läggning. Längtar tills vi kommer dit! Som det är nu så börjar han skrika/gråta så fort vi lägger ner honom i sängen vagnen och det känns trist...
Försöker ha en självklart positiv attityd, men han verkar snarare känna "Nej, nu ska helvetet börja igen, hjälp mig!"
Någon som har några tips?
Kram J
Låter underbart att din son är så glad vid läggning. Längtar tills vi kommer dit! Som det är nu så börjar han skrika/gråta så fort vi lägger ner honom i sängen vagnen och det känns trist...
Försöker ha en självklart positiv attityd, men han verkar snarare känna "Nej, nu ska helvetet börja igen, hjälp mig!"
Någon som har några tips?
Kram J
Stolt mamma till 2 s?ner:
Eskil 021001 och Alvin 040519.
Eskil 021001 och Alvin 040519.