Tillbaka till jobbet

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Gäst

Tillbaka till jobbet

Inlägg av Gäst »

"Och hur kändes det imorse, när du åkte ifrån Hugo", frågades mig igår på jobbet. Det var min första dag, och alla visste, att jag hade lämnat Hugo ifrån mig! :o :shock:

:roll:

"Eftersom han är hemma med sin pappa så tyckte jag inte det var någon fara. Han är ju fortfarande hemma, och hans pappa är med honom - någon som han älskar lika mycket som mig, så det är OK."

Så kommer jag hem då på eftermiddagen... :shock:

...

och möts av en ivrig gosse, som kommer kyrpandes emot, och som vill upp i famnen. Chocklad över hela glada munnen och ansiktet har han. :shock:

- Vad händer här då..? :lol:

- Ja öh, du vet, de där små cafécookisarna som låg på lilla bordet, det blev lite tyst här ett tag, och så när jag tittade till honom, så hade han ätit upp... en del av dem...

:roll: :lol: (vissa saker som koncentrerad gosstystnad måste man få upptäcka själv vad det betyder... 8) )

Det fanns två (nåja, nästan) kvar på bordet.

Så jag går ifrån med lätt hjärta även idag. Här festar man med cafécookies när mamma är på jobbet.

:P
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Vilke tur att de klarar sig pojkarna :D
Jag har märkt här också att det fikas betydligt oftare när maken är hemma med V än när jag är det - märkligt det där :roll: :lol:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"