En 2-åring och en spädis

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
kokos

En 2-åring och en spädis

Inlägg av kokos »

Det är lätt att ha en nyfödd när man har en tvååring i huset. Han tar hand om allt. Ingen uppgift är för svår.

Om Edvin vaknar till i ett sömnpass springer Adrian genast dit och säger bestämt "vagna Edin". Och så drar han några goda drag och sedan säger han "mammas tur".

Om Edvin håller på att somna under ett vakenpass är storebror där och vaktar: "Edin inte sova"! Favorittrixet är att ge honom blöta smällkyssar rakt på lilla munnen.

Om Edvin ska byta blöja är storebror där och ser till att han får sin "salla bumpan" (salva på rumpan). Och hur lite bajs det än är så är det "MYCKET BAAAJS" (Adrian tjoar glatt så att hela grannskapet hör).

Det är bara helt underbart att se min stora kille vara så omtänksam. :heart:
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
father of sons

Inlägg av father of sons »

:D

Vilken underbar läsning!
Visst är det helt fantastiskt?!
Mer blir det :heart: ( handen om handen, "Bra, du kunde!", "Tack, tack!"...)

/ Mamman till sönerna :D
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Ljuvligt! :heart:

tack, tack... :wink:
/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D
Kom precis hem från ett kalas. I soffan sitter jag (nybliven förstagångsmamma), tjej2 (mamma till 2-åring utan snara planer på barn nr 2), och tjej3 (som inte vill ha barn, någonsin :shock: :cry: ).

Jag säger att jag gärna vill ha bebis snart igen, så tätt som vi bara kan få till det. Men oj, vilken respons jag fick. Och inte uppmuntrande direkt :? . Nej fy, tänk att ha 2 blöjbarn samtidigt. Nej fy, då springer ju den åt ett håll när den andra får mat. Osv. Blev nästan lite avskräckt av deras historier om vänner och bekanta som haft det så jobbigt med sina täta barn.

Fast nu, när jag läser här, så känns det genast inte alls jobbigt. Bara kul! Nu ska vi bara få till det där andra (och tredje och fjärde) barnet, så fort det blir fysiskt möjligt höll jag på att säga. :oops: :D .

Tack Kokos! (och lillkillarna!!)
kokos

Inlägg av kokos »

Det är mindre jobb att ha två - i alla fall med en 2-åring - för nu har han ju en massa nya viktiga uppgifter som håller honom sysselsatt dagarna i ända.

Och det är fantastiskt att uppleva syskonkärleken, jag börjar nästan gråta när jag tänker på dem för de är så otroligt fina.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Åhhh, det är så himla härligt att läsa!!!!
Elle

Inlägg av Elle »

Åh, vilka underbara killar du har(lillen har jag ju träffat :wink: ) :!: Blir såååå sugen på syskon till Olle, ska bearbeta sambon :oops:

Kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Härligt Kokos :!: Hur skulle du klara av lillebror utan storebrors mycket kompetenta och kärleksfulla hjälpande små händer :?: :heart:

Och Elle, jobba på :!: :wink:

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Nancy

Inlägg av Nancy »

Tack för att du delade med dig av denna underbara skildring kokos :D :heart:

Ljuvlig läsning :heart:
Mamma til Isak f.30.03.06

Inlägg av Mamma til Isak f.30.03.06 »

Ja, tusen takk!
Ikkje det ein oftast høyrer, men som lykkelig 1.-gongs er det godt med nokon som ikkje berre pratar om helvete når det gjeld å ha barn tett i alder... :(
Ja, det er vel berre til å setta i gong att!
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"