Hurra hurra för Anna Wahlgren och det här fina forumet! Verkligen till stor hjälp för en förvirrad nybliven mamma! Vi har kört standardmodellen nu kanske i en vecka och de funkar ganska bra. Våran lilla flicka är inne på sin sjätte levnadsvecka. Min fundering är att när jag läser lite här vad andra skrivit och i Barnaboken och så, så verkar det vara lite olika hur länge sovpassen ska vara. En del verkar säga 2.5 timme och andra 2? Hon vaknar ibland under sovpassen och då vagnar vi henne lite men som sagt ska jag låta henne sova 2.5 eller 2 timmar.
En annan sak...ibland när hon äter så liksom kråmar, vrider och frustar nästan, vid bröstet. Så släpper hon som om hon inte skulle vilja ha mer men är snabbt där igen och ska ha bröstet. Det ser jätte besvärligt ut för henne...När hon har gjort så där några gånger att hon kråmar och ålar sig så tar jag bort henne från bröstet och då är hon ändå glad och vi kan ha umgänge utan problem. Men det känns ändå inte som om hon får äta sig så där propp mätt i omgång ett ändå. Vad kan det här bero på? har hon ont i magen kanske?
/Linda