Hej!
Håller fortfarande på att få standardmodellen att fungera. Har fått en nöjdare bebis tackvare input från AW, det tackar jag för! Har lite frågor som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med. (Markus är nu sex veckor)
*Ha vill bara ha ena bröstet eftersom det verkar om om han är tillräckligt mätt efter första matningen och när jag erbjuder honom no 2 (efter umgänge) så blir han bara arg. får han dock no 1 igen så går det bra. (Jag tror mjölken kommer för fort i no två och att han egentligen bara vill snutta lite).
*Två av sovperioderna (fm och em) är han väldigt svår och få att sova två timmar, ha nsover max 1 - 1,5 timmar med vagning emellanåt. Ska jag fortsätta vagna honom när han vaknar tills han har fått in två timmars rytmen?
*Sista halvtimmen med social delaktighet fungerar inte så bra, bara om han har napp (annars är det skrik hela tiden), men då somnar han med den i munnen och så fort den åker ut så vaknar han. Tips någon?
Tack för ett bra forum! Det stöttar väldigt bra att läsa här om man kör fast eller bara behöver lite stöttning!
Standardmodellsfrågor?
Standardmodellsfrågor?
Sullan med tv? pojkar. Henrik september 03 och Markus 14 juni 2006
Hej!*Ha vill bara ha ena bröstet eftersom det verkar om om han är tillräckligt mätt efter första matningen och när jag erbjuder honom no 2 (efter umgänge) så blir han bara arg. får han dock no 1 igen så går det bra. (Jag tror mjölken kommer för fort i no två och att han egentligen bara vill snutta lite).
Angående just detta så är väl huvudsaken att han är just mätt, nöjd och får i sig även den feta mjölken som kommer när bröstet börjar tömmas? Jag "fuskar" lite här och kör bröst 1, sedan påfyllning ur bröst 1 igen (för den feta mjölken, plus att det också är snuttandet han vill åt och äter egentligen inte så många tag) och sedan en sista påfyllning ur bröst 2 efter en dryg timme. Det funkar för oss. Så börjar han på bröst 2 på nästa matomgång (efter sömnen). Den 4:e påfyllningen har aldrig rymts, plus att efter 1.15 somnar han direkt om han läggs till bröstet.
SKa väl tilläggas att jag har mycket mjölk!
Varma hälsningar
Carin
Tre härliga söner 2003, 2006 och 2010. Sover som grisar tack vare kur resp standardmodellen.