Ett nytt problem? har uppstått.
Sonen 3,5 månad har de sista två dagarna endast velat ät 1 gång under varje vakenpass. Igår kväll fick jag dock i honom 160ml tillägg+bröstmjölk i flaska efter att han vägrat bröstet under en timme.
Frågan är fall han tycker det är bekvämare med flaska och hur jag skall hantera det eller ifall han blir mätt på en omgång.
Hitills idag har han inte fått flaska men frågan är ifall det kommer påverka natten och sovpassen.
Någon som har några kloka råd?
Marie
Vill inte äta så mkt som tidigare
Vill inte äta så mkt som tidigare
Son f?dd juli -04
Son nr 2 f?dd i april -06
Ibland har min son också vissa dagar då han inte äter något alls. Jag vet inte varför eller vad det beror på, men det har aldrig påverkat nattsömnen.
* Ny adress! http://www.stilla-sinne.biz
* Mamma till
"Skalman"
född 21/12-05.
* Forumet är alltid Hem, även om jag är här rätt så sällan nuförtiden.
* Mamma till
* Forumet är alltid Hem, även om jag är här rätt så sällan nuförtiden.
-
Gäst
Hej!
KÄnner igen det! VI har haft några omgångar med Anton (också 3,5 mån) när han inte verkar alls intresserad av mat. En kväll för ca två veckor sedan åt han bara 80 på kvällen, snacka om matvargar för stackars mamman! Men han sov fint hela natten. Aptiten satte igång igen efter någon dag eller två.
Ta inte ut några problem i förskott, med sömnen. Försök truga i honom så mkt som går, så har du gjort vad du kan. Antagligen kommer han att sova som en prins ändå!
Fast visst känns det bättre när bebbarna proppar sig fulla med mat...
.
KÄnner igen det! VI har haft några omgångar med Anton (också 3,5 mån) när han inte verkar alls intresserad av mat. En kväll för ca två veckor sedan åt han bara 80 på kvällen, snacka om matvargar för stackars mamman! Men han sov fint hela natten. Aptiten satte igång igen efter någon dag eller två.
Ta inte ut några problem i förskott, med sömnen. Försök truga i honom så mkt som går, så har du gjort vad du kan. Antagligen kommer han att sova som en prins ändå!
Fast visst känns det bättre när bebbarna proppar sig fulla med mat...
Hej!
Sista passet mellan 20-22 åt han mkt dels från ena bröstet rejält. Sen hade jag pumpat ur 120+60 som han åt upp det. Utöver detta åt han 80 ml tillägg.
Han sov bra till 6. Sen håller han på och böka runt och smågnälla ibland men vi gick inte upp förrän 8.15.
Sista passet mellan 20-22 åt han mkt dels från ena bröstet rejält. Sen hade jag pumpat ur 120+60 som han åt upp det. Utöver detta åt han 80 ml tillägg.
Han sov bra till 6. Sen håller han på och böka runt och smågnälla ibland men vi gick inte upp förrän 8.15.
Son f?dd juli -04
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
-
Mamma til Isak f.30.03.06