Genomför SHN kuren och snart ut och resa

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Bittan

Genomför SHN kuren och snart ut och resa

Inlägg av Bittan »

Är nu inne på tredje natten av SHN kuren och det går strålande. Lille Oliver 61/2 mån hade två korta uppvak i natt, däremot vaknade han 06.15 och småjollrade. jag ramsade direkt en gång, han vart tyst en stund men började sedan jollra igen. En gång till ramsade jag och avvaktade sedan. 06.45 började han låta olycklig så efter en ramsa till och han tystnade, stormade jag in och gjorde morgon. Tänkte bättre ta honom då än att han jobbar upp sig ännu mer. Min fråga nu, gjorde jag rätt eller hur skulle jag annars gjort? Vad gör jag igen om han fortsätter med tidiga uppvak men inte är ledsen utan bara jollrar glatt?
Sen en anna fråga, på fredag åker vi på en veckas semester som innefattar en lång bilresa med hotel övernattning innan vi kommer till stugan. Inte helt idealt med tanke på att kuren kanske inte har hunnit sätta sig men vi ville ändå köra kuren nu då hans nattliga uppvak med en måltid började spåra ur rejält. Vi ville inte bygga på en dålig vana till att bli ännu sämre så därför beslöt vi att bryta den med risk för lite strul under semester vecka. Finns det något tips på vad jag kan göra under resan annat än att odla attityden av självklarhet under resan och fortsätta som vanligt :lol: ?? Hans schema ser ut så här:
Sova natt 19-07
07 Välling
09-09.45 Sova 45 min
10.15 Lunch En burk + frukt
12.00-13.30 Sova 1,5 timme
13.45 200 ml mjölkersättning
16-16.45 Sova 45 min
17.00 gröt
18.30 Bad + gpdnatt slurk
19.00 Sova natt
Han är idag 6 1/2 månad.

Bittan med Oliver 060103