Nu går det bättre!!!

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
lenita

Nu går det bättre!!!

Inlägg av lenita »

Hej vill bara skriva för att berätta hur det går med kuren! Är i skrivande stund inne på första natten!

Lilltjejen tog lång tid på sig att somna på kvällen, 1 h 20 min :!: Tyckte inte att ramsan tog, vilken den ju inte riktigt ska göra i ett så tidigt skede :? .

Hon somnade alltså 20.20 för att sedan vakna och fråga mellan 22.22 och 22.49, sedan lugnt till 23.10 då nya frågor kommer och hon somnar slutligen 23.30 :!: Efter dessa pass sov hon ända tills nyligt, 04.50 :D Gick då in och gav besked och några lugna påminnelser därefter.Nu sover hon igen från ca 05.10:sleep:

Denna senaste gången sprang jag inte in då jag hörde henne säga "mamma" eller "pappa" ty det lät så lugnt (hon pratar i sömnen ibland och jag tänkte att det var nog det hon gjorde...) Men då det upprepades gav jag lugn påminnelse utanför dörren och det blev tyst. Ingen bekräftelse dock eftersom påminnelsen gav sisita ordet, var detta fel? Borde jag gå in och ge besked vid minsta lilla prat och ska jag bekräfta fastän påminnelsen ger sista ordet? Känns inte som nödvändigt :?

Nu börjar det i alla fall kännas bättre efter en jobbig start....

Tacksam om någon orkar och vill ge lite respons på mina frågor och vår start!!! :heart:

Snart är det dags för en kopp kaffe efter en lång natt :D
Mamma till Elina 040919, kurad vid 22 mån och Valter 061024, standardmodellen från 3 mån,kurad vid 5,5 mån!
http://www.familjeliv.se/hem/lento/presentation.php
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "