Hej!
Vi lyckades inte få stora killen att sova mer än 7-8 timmar i sträck sålänge som han helammades(lite tillägg på kvällen)
Tyckte det funkade rätt bra så vi gjorde inte mkt åt det. Han var hungrig det märktes. Vid 5 månader när han börjat med gröt och så sov han automatiskt 12 timmar/natt.
Lillkillen nu drygt 3 månader visar samma tendens han sover från 22-6 men sen vill han ha mat.
Någon med erfarenhet?
Marie
Lyckas ni som ammar få 3-4 månaders att sova 10-
Lyckas ni som ammar få 3-4 månaders att sova 10-
Son f?dd juli -04
Son nr 2 f?dd i april -06
Använder du dig av Standardmodellen, då? Vid 4 månader började jag ge Kevin välling, vilket förlängde nattsömnen med två timmar! 
* Ny adress! http://www.stilla-sinne.biz
* Mamma till
"Skalman"
född 21/12-05.
* Forumet är alltid Hem, även om jag är här rätt så sällan nuförtiden.
* Mamma till
* Forumet är alltid Hem, även om jag är här rätt så sällan nuförtiden.
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
PS Det är inte så att han "vill" ha mat. Han äter när du ger honom för att du alltid gjort det och för att han därmed tror att det ska vara så. Vem ska lära honom något annat
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Visst är det som ni säger att vi väljer att göra det.
Vi har väl helt enkelt inte försökt tillräckligt mkt att få honom att somna om just vid 6-tiden. Det är väl kanske min egen attityd det är fel på. Känner mig inte helt säker på att han verkligen inte behöver mer mat. Till saken hör att båda sönerna haft vikande kurvor efter 3 månader. Har dock två väldigt fysiskt aktiva barn. Äldsta ålade sig och kröp tidigt så där bytte jag ut mkt av amningen efter 4 månader och då löste det sig av sig själv. Ägnar mkt tid åt matning så jag vet inte hur jag skulle kunna få i honom mer.
Tack för svaren!
Vi har väl helt enkelt inte försökt tillräckligt mkt att få honom att somna om just vid 6-tiden. Det är väl kanske min egen attityd det är fel på. Känner mig inte helt säker på att han verkligen inte behöver mer mat. Till saken hör att båda sönerna haft vikande kurvor efter 3 månader. Har dock två väldigt fysiskt aktiva barn. Äldsta ålade sig och kröp tidigt så där bytte jag ut mkt av amningen efter 4 månader och då löste det sig av sig själv. Ägnar mkt tid åt matning så jag vet inte hur jag skulle kunna få i honom mer.
Tack för svaren!
Son f?dd juli -04
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022