Lycka är....

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
schnokie

Lycka är....

Inlägg av schnokie »

:D när jag ända är i farten kan jag ju fortsätta att skriva pa forumet :D (har precis skickat in 2 inlägg)

Alltsa, gott folk!
Lycka är....
....att se min 1 aring äta vattenmelon. Mitt hjärta pöser över. Han äääälskar vattenmelon och blir helt galen av att bara SE en i affären.
Han tar en stor bit i lilla handen, först suger han i sig allt vatten under ljudligt smackande och surplande och sen äter han upp den. Sen tar han nästa och nästa och nästa och... När han är nagalunda mätt da ser han pa en med kärlek i blicken och erbjuder dig en utsugen bit :D
- det är kärlek :heart: :heart: :heart: Jag blir lika lycklig varje gang :D

- sa var är ER lycka.... (behöver ju inte ha med barn att göra)
Bor i Wien och ?r mamma till Annelie (juli-03) som kurades vid 9 manader och
Erik (juni-05) som fick en mjuk kurning vid dryga 5 manader!
Gäst

Inlägg av Gäst »

"Var är Hugo..? Vaar är Hugo? Var är han?" :shock: :wink:

Gossen vrider sig i sängen, slänger undan täcket, grabbar tag i sina tår, och så kommer det:

:lol: :lol: :lol: "Eheh-hee-hee-hee... mammmam... äiiith" (mamma på båda språken, var det här ja :heart: )

och så tittar han på mig och ler. :heart:
Kantarella

Inlägg av Kantarella »

Lycka är....

..på morgonen när man väcker Ella efter en evighets lång natt ifrån henne och möts av hennes bredaste leende och ljuvligaste joller.

...att åka ut till vårt hus som är under byggnation och gå där och drömma sig in i framtiden. Känna doften av skog och höra vattnet klucka.

..återse Håkan när han varit borta en hel dag och känna att man har hamnat rätt i tillvaron.

Tänk så bra jag har det! :-D

/Åsa
mammapamma

Inlägg av mammapamma »

Lycka är

# Att skratta tillsammans :D

# Att jobba tillsammans :)

# Att ha ett hem där man hör till :heart:

# Att ha en familj som gillar en t om de där tråkiga dagarna när man vill dra en pappkasse över skallen... :heart:

Annars:

# Att bada i sjön en solig sommardag och stänka vatten med stora och halvstora barn 8)

# Att ha en vuxen son som ringer och vill prata lite vardagligt för: Vi ses inte så ofta nu ju, vi måste ses snart :!: ... ( vi hade 1 mil mellan oss innan och har 4 nu.. så det blir inte RIKTIGT lika ofta...)

# Att ha en halvstor (16år) son som stolt fixar första riktiga sommarjobbet och brer mackor om kvällen och stiger upp o startar moppen i tid och visar småsyskonen att man misann är en hel :wink: (ja nästan) karl vid 16år...

# Att ha en 12årig humorist i huset som lockar en till skratt både nu och då :lol: ...

# Att ha en tjej som snart är elva och ibland vill prova sminka sig, i hemmets lugna vrå, och ibland vill baka muffins och ibland vill vara liten och vara mammig och ibland så stor så O:) ...

Ja det finns så mycket att glädja sig åt!!! :!: :!: :D :heart:
Lås inte in dina plantor i ett drivhus.... Låt den du Älskar få pröva sina vingar, en dag så flyger din älskade rätt, vill du bli respekterad av din avbild får du visa din avbild respekt! / ur "Ikaros" av Björn Afzelius
Mamma till stora barn nu: :26 ,19,14 och 12år gamla,tre grabbar och en tjej.
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

Lycka för mig är

:arrow: att se storebror pussa och krama lillasyster
:arrow: När sonen lägger armen om min hals när det är läggdags och säger Mamma jag älskar dig :heart: :heart: :heart:
:arrow: När maken kommer hem, med värsta vattenpistolen, tar sonen under armen och går till stranden för att ha vattenkul. Sonens lycka är total.
:arrow: Närmaken ordnat en barnfri middag med tillhörande föräldraaktiviteter :) :oops:
:arrow: Detta forum, alla vänner man fått här och den glädje alla vill förmedla till varandra.

listan kan göras lång :lol: :lol: :lol:
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
mia75

Inlägg av mia75 »

Att se Emil första gången i självplockning av jordgubbar. Lyckan av att det är fullt av stora jordgubbar runt om honom, han plockar ivrigt, lägger i sin burk och äter sen upp dem på en gång! :lol: Det rinner i hela ansiktet och på kläderna, han äter oavbrutet i tjugo minuter, reser sig sedan upp, mätt och lycklig och säger: -Jag fädi nu, tack fö maten! :lol:
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D ... att få veta - igen - att en familj som stod på randen till skilsmässa nu lever lyckliga tillsammans och väntar sitt andra barn :lol: efter att ha tagit hjälp av Sova hela natten-kuren med sitt första och hamnat i den GODA cirkeln i motsats till den onda :!: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Spyro
Kontakt:

Inlägg av Spyro »

anna w - oj då! Ja, jag är övertygad om att SHN kan rädda äktenskap! Vilken lycka för dem! :D

Lycka för mig: En varm sommardag, åker ut till stranden med lilla Skalman som nu äntligen har fått uppleva hur det är att simma utomhus. Han skvätter och plaskar och skrattar - finns det något ljuvligare än barnaskratt?
* Ny adress! http://www.stilla-sinne.biz
* Mamma till :heart: "Skalman" :heart: född 21/12-05.
* Forumet är alltid Hem, även om jag är här rätt så sällan nuförtiden. :-)
schnokie

Inlägg av schnokie »

:D Halloj!,

Vad glad jag blir - san't här ska man läsa när man är lite deppig, da blir allt lättare.
- Ja, AW - utan dig hade det med säkerhet inte funnits en liten Erik idag... :heart:

Idag är jag i alla fall ruskigt glad att 3-ars kalaset är över!!! Tänk er 4 vilda 3 aringar och 3st 1-aringar samt 7 föräldrar i en överhettad lägenhet (typ 35 grader) Puh, säger jag bara. Det var svettigt men kul.

Jag är sa glad att man kan springa runt, runt, runt i var lägenhet :D :D
Det var en underbar syn (värre var det för öronen) alla 3 aringar springer och jagar varandra, 1-aringarna tittar pa eller tultar efter och sen var lilla stora Erik som kryper fortare än vissa springer :D . Han satte av efter alla under stort glädje yl. (och han har en röst som är enorm)

Kramar Anki
Bor i Wien och ?r mamma till Annelie (juli-03) som kurades vid 9 manader och
Erik (juni-05) som fick en mjuk kurning vid dryga 5 manader!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Å, härligt :oops: Tack :lol:

Skönt att kalaset är över och med den äran :wink:

Jag är faktiskt gudmor till ett antal små andrabarn som jag (SHN, Barnaboken) fått äran för :lol: :lol: Det är otroligt... underbart :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Gablex

Inlägg av Gablex »

Min största lycka är att se mina tre kottar tillsammans! Syskonskap är något underbart (även när de slåss som ettermyror!) :heart: :heart: :heart:

En annan stund av lycka som infaller varje kväll är när jag går runt till alla tre barnen, ser på dem när de sover :sleep: och tänker "Hur har jag kunnat få dessa fantastiska barn?" *minns sämre tider och tänker * "och tänk att alla tre sover samtidigt!"
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"