Somnlos!!!
Vi har en flicka pa 2 ar (vantar en pojke i borjan av Augusti) och vi slutade med nappar for ca. 3 manader sedan. Sedan vi slutat med nappar har vi fatt en dotter som vaknar vanligtvis 2-3 ganger per natt. Vi har forsokt att inte ga in till hennes rum, vanta ut henne, sitta i en stol men inget hjalper.
Hon har nu borjat att tvangskrakas ifall jag inte lagger mig i hennes sang och stryker henne pa ryggen, huvudet etc. tills hon somnar om.
Var dotter ar under dagen valdigt aktiv, pratar mycket, glad, sprallig och har borjat sin potty training och ar valdigt duktig. Hon ater bra (varierad kost) och ar social med sina jamngamla kompisar. Jag kan inte se nagon stress, oro eller obalans i henne under dagen; bara pa natten.
Jag vet inte vad jag skall gora nu eftersom hon kraks och blir valdigt upprord ifall jag inte kommer till hennes "raddning".
Alla svar ar mottagna med tacksamhet.
MVH
AmerikaMamma
Hjalp!
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Du skulle kunna börja med att läsa på om Sova hela natten-kuren för äldre barn
Inför det nya lilla barnet behöver ni lugn och ro, alla, men det kommer inte av sig självt. Små barn tycks resonera: "Antingen är man nöjd med sakernas tillstånd, eller också förändrar man dem
Så läs på, tänk på saken och återkom
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022