Mitt krypbarn (tack Hege)

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Nancy

Mitt krypbarn (tack Hege)

Inlägg av Nancy »

:heart: Mitt hjärta exploderade idag i tusen bitar, flög runt jorden och återvände in i kroppen med en skräll :lol:

:D Tusen TACK kära Hege för att du aldrig gav upp trots att jag misströstat så många gånger. Det tog nästan 3 månader från det att Leia första gången ställde sig i krypställning fram tills dagens fantastiska genombrott.

Jag har placerat Leia på halt golv, tunn matta, tjock matta, ryamatta, med byxor på, byxor av...

:idea: MEN, inte på ALTANEN :!: Brädorna är skrovliga :( och det kan ju inte vara skönt att kravla där... :? Nähä, då KRYPER vi istället :lol:

:arrow: Flera meter, 2,3,4 (minst), paus för att titta på en liten insekt, 2,3,4 meter till, paus, mera kryp...

Fortsatte även inomhus även om kravlingen (denna stora OS-gren) fortfarande är i särställning (och är kanske ett tag till).

:idea: "Min" teori: möjlighet till kravelbräda (innan brädans intåg kunde Leia inte förflytta sig alls på golvet), magläge, ålning, krälning, kravling och därtill allehanda mutor och demonstrationer har banat väg och nu föll sista pusselbiten på plats i och med BEHOVET.

"Först finns ett behov, därefter en färdighet" (fri översättning från Doman)

Leia trodde nog hennes mor blivit galen som skrattade och grät på samma gång där ute på altanen :heart: :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:heart: \:D/ =D> :thumbsup: :o :lol: :heart:
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

:mrgreen: =D> :thumbsup: :heart: :-({|= \:D/ :heart: :heart:
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

:heart: :lol: :lol: \:D/ :lol: :heart:

heja Leia, heja Nancy
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Nancy

Inlägg av Nancy »

...Leia kryper ett varv och tackar glatt för alla :heart: :thumbsup: \:D/ =D> :D :lol: :heart:

:D Jag har svårt att tänka mig ett större evolutionssteg än detta eftersom Leia kämpat så länge :D Visst kommer jag att bli glad och stolt den dag hon lär sig GÅ men hjärtat kanske nöjer sig med en mindre tur än jorden runt :lol:
Hege

Inlägg av Hege »

Ha-ha, det är JAG som har det störste leendet här! :D :D :D

Och ni ska bara veta hur mycket Nancy har jobbat för detta! Medalj, skulle hon haft! Jag har bara suttit på staketet och försäkrat Nancy om att denna dag kom till att komma... För det visste jag ju. Nu ska Leia bara krypa MASSOR innan hon lär sig gå, gåendet är det ingen hast med. Det är hur mycket barnet har krupit innan gåendet som kommer bli den stora skilnaden, inte hur snabbt barnet lär sig gå. ALLA lär sig gå. Inte alla kryper det dom borde krypa.

Heja Leia!, och stor kram till mamman (och pappan)

Hege
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"