Gaser i magen 1 vecka gammal. BEHÖVER STÖD

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
mamma-anna

Gaser i magen 1 vecka gammal. BEHÖVER STÖD

Inlägg av mamma-anna »

Hej,

Jag är en trogen AW-fan och har en dotter på 4 år som jag kört hela "programmet" på sedan start. Nu har vi fått barn nr 2 och jag är hur villrådig som helst. Jag tvivlar på allt och vet ingenting längre känns det som. Minifoam som jag bara har fnyst åt i 4 år känns nu helt plötsligt som min enda utväg... HJÄLP mig på spår!

Lilla ustav nu 1 vecka gammal äter och sover som han ska MEN har flera gånger per dygn perioder när han ABSOLUT inte vill äta (vi går raskt så han lugnar sig och lägger honom sedan till bröstet) utan bara tjuter till och skriker i omgångar. Jag trugar med bröstet och han spottar ut det - får panik. Sedan efter ungefär 20 minuter av detta kommer det... bajs och fis i typ 5 minuter i sträck. Efteråt är han helt lugn och avspänd och äter gärna lite till.

SNÄLLA någon hjälp mig !

Anna
Mamma-Anna till lilla Liv f?dd 17 september 2002 och till Gustav f?dd 18 juni 2006
lindaell
Kontakt:

Prova lite magmassage!

Inlägg av lindaell »

Hej!

Har du testat magknipsmassage på honom? Det finns massor med böcker och broschyrer om detta, säkert även info på nätet. Vår son var likadan när han är liten men regelbunden massage funkade bäst! Vi körde även med Minifom ett tag men det funkade inte tyckte vi men det skadar ju inte att prova för er, alla barn är ju olika!

Lycka till! Vet hur jobbigt det är!!

Kram Linda
Stolt mamma till "Wille-Bullen" född 060206
Kurad i Gastsjön aug-06
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej och grattis till lille Gustav :lol:
Jag skulle nog försöka se det som:
Jaha, nu är det dags igen, för bajs och prutt-period, då kanske det inte är läge att mata. Själv brukar man ju inte vara så sugen på käk när man är gasig och behov av att tömma tarmen. När han sedan är klar, så låt honom äta.

Det jag menar är att kanske inte göra så stor affär av det. Sånhär är lille Gustav, helt enkelt. 8)

Det kanske är värt att försöka rapa honom extra länge efter måltid, så att det mesta av luften kommer upp innan det hinner ut andra vägen.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
mamma-anna

Inlägg av mamma-anna »

Tack för era svar.

Du /LO, det känns bara så att man hamnar i kolikfällan så fort han skriker på det där sättet. Men du har nog rätt. Det är nog bara så lille Gustav är helt enkelt.

Kram Anna.
Mamma-Anna till lilla Liv f?dd 17 september 2002 och till Gustav f?dd 18 juni 2006
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D
Du har ju hela läget klart för dig, med standadmodeller, och hela kitet! :wink: Det är bra! :D

Mot gaser i magen, har jag ett knep jag körde. "Flygplanet"
Gå omkring, med bebben på magen, längst underarmen. Det pressar bra mot magen, och genom att du går omkring samtidigt får du ett tryck med din arm mot hans mage.
Det brukar också vara bra att lägga på magen på plant golv. Då kämpar den lille lite och hjälper pruttana på traven :wink:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Spyro
Kontakt:

Inlägg av Spyro »

Att böja hans knän mot lilla magen fungerade (och fungerar fortfarande) på Kevin! :D Se vad ditt barn trivs bäst med: Att bara böja knäna, eller att böja upp fötterna över huvudet. Jag kan nästan garantera en hel del fisar! :D

Så finns det ju massage också. Jag var på en babymassage-kurs när K var 2 månader, men det är en låååång historia som jag inte skriver ner ifall du inte är intresserad! Men gärna då... :D
* Ny adress! http://www.stilla-sinne.biz
* Mamma till :heart: "Skalman" :heart: född 21/12-05.
* Forumet är alltid Hem, även om jag är här rätt så sällan nuförtiden. :-)
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"