- Okej, TV är bra!

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
robban

- Okej, TV är bra!

Inlägg av robban »

Vid en helt vanlig måltid i vintras sitter E som vanligt långt bort i sina tankar. Rätt vad det är säger han, farfar och farmor finns inte här de är i B-berg. Jag bekräftar hans korrekta påpekande. Efter det följer flera exempel; här, där samt olika platser gås igenom. Rätt vad det är kommer E till överallt. Först kommer han på luften och ja det kan man väl säga... Sen tar det stopp, han sjunker äter in i sina tankar. Efter en stund frågar jag honom, är det något mer som finns överallt? Då svarar E, ja pappa kärleken den finns överallt. :shock:

Jag blev natruligtvis helt stumm. Var har han fått det ifrån? Har han kommit på det själv eller har något sagt det till honom? Hur som hälst tänker jag att om någon/några förmedlat det så måste den/de vara underbara.

Några veckor senare står TV:n på en lördagmorgon. Då hör jag: Kärleken finns överallt det gör mig lycklig och glad. :cry: Själv växte jag upp med Tårtan och Vilse i pannkakan..? Heil Bollibompa!
K-ina

Inlägg av K-ina »

:lol: :lol: :lol:

(Fast jag hör till den falangen som faktiskt gillade Vilse i Pannkakan - trots att Storpotäten var läskig!)

Stämmer gärna in i Bolibompa-hyllningskören! Jag tycker att det överlag är en superbra kvalitet på SVTs egenproducerade barnprogram. De tar barn på allvar och de tar livet på allvar!

Skulle vilja säga: Hurra för Public Service!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"