EFTERLYSNING - bebisar i behov av att Sova hela natten

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

EFTERLYSNING - bebisar i behov av att Sova hela natten

Inlägg av annawahlgren »

Kära alla - till kursen i augusti behöver vi två bebisar (den lilla minsta, som behöver tillägna sig Standardmodellen, är möjligen redan på gång).

Vi behöver en liten älskling som är 5-6 månader vid kursstarten och en som är 8-9 månader då.

Båda ska ju helst vara riktiga sömntrasslare som aldrig sovit som folk och som kan fungera som tacksamt mottagliga "demonstrationsobjekt".

En stycken öm förälder följer då med hit till Gastsjön och tar hand om lilla barnet på dagarna (efter genomgång av schemaförslag etc). På nätterna får vederbörande sova gott i eget litet hus :wink:

P g a platsbrist - vi blir många kursare, som arbetar på nätterna - kan tyvärr inte fler än en förälder komma med.

Man anländer måndagen den 31 juli på eftermiddagen (tågstationen är Bräcke) och avreser efter fyra nätter fredagen den 4 augusti på morgonen/förmiddagen.

Det kostar ingenting, men man får heller ingenting betalt... Man står för resan och barnets mat och sin egen (köper in sig hos befintliga matlag).

Vänligt bemötande garanteras och ett lyckligen välkurat barn :wink: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Agnetha

Inlägg av Agnetha »

Om man är intresserad....hur gör man då??

Har en son som är 7½ månad nu. Har aldrig sovit en hel natt i hela sitt liv (lika för en annan nu....har inte fått sova en hel natt på lika lång tid). Är väldigt aktiv av sig vilket gör att det är väldigt svårt att få honom att komma till ro.
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Man gör precis som du gjorde nu! Han låter som en väldigt lämplig kandidat :lol: (Inget att skoja om, jag vet :cry: )

Fundera på saken och återkom om och när du bestämt dig! Då kan du gärna skicka PM till mig :wink:
Agnetha

Inlägg av Agnetha »

Tack!

Skulle gärna vilja ha lite mera information om det hela!!
Sofia L

Frivillig

Inlägg av Sofia L »

Hej
ni kan inte tänka er att ta er an en 19-månaders? Isf har vi en riktig Bus-Alva till buds. :wink:
Kramkram
Sanda

Adrian 5 månader

Inlägg av Sanda »

Adrian är 5 månader nästa vecka. Han är en riktig strulpelle när det gäller att somna. Inget passar. Det enda och inte ens det ibland är att bli vyssad i famnen eller bredvid mig i sängen med ett järngrepp tex i min tröja så jag inte skulle våga gå någonstans. Till hör att han redan väger 10kg vilket gör han svårhanterlig. Vagnen och spjälsängen hatar han, om han märker att det är sovdags så ILLSKRIKER han. Lättväkt är han oxå, både på natten och på dagen. FÅr gå som katten kring het gröt.

Ibland sover han hela natten men då räknar jag med att den är slut vid 4 eller 5 och det är ju lite väl tidigt =) men annars vill han upp och tutta mitt i natten.

Tänkte införa SHN på fredag, har läst på bra och har bestämt mig, MEN om jag skulle misslyckas (vilket jag inte hoppas) så skulle han kanske vara en bra kandidat?
Vill med hela mitt hj?rta att detta ska fungera.....
Mirone

Perfekt demo-bebis

Inlägg av Mirone »

Min dotter är fem månader i början på augusti, och är en riktig sömntrasslare. Sover visserligen hela natten, men det är sövningen och dagslurarna som är problemet. Sover ca 10-12 tim/ dygn som det ser ut nu.

Se gärna inlägget "för nyfiken för att sova" för mer info. Är lite nyfiken på att se om ni kan "omvandla" henne :)
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack snälla - 5-6 månadersbebisen "har" vi redan. Det är den lilla minsta som fattas.
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack alla för intresse och välvilja :lol: Nu "har" jag det lilla minsta Skräpet också :wink:
Mamasnest

Inlägg av Mamasnest »

Min dotter blir 8 månader i mitten av augusti och hon har aldrig sovit ens i närheten av en hel natt. Ofta vakanar hon 4-5 ggr per natt och somnar inte om om inte jag ammar henne till sömns.
Vore vi bra kandidater?
Mamma på heltid
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Det vore ni absolut, om vi inte redan "hade" en liten bebis i åldern ifråga inbokad.

Du kan kura henne så bra själv, så :wink: :lol:

Hon vaknar inte för att hon är hungrig och "vill" saker utan för att du, faktiskt, lärt henne att man äter 4-5 gånger per natt, vilket ju kanske inte är vad som gäller för övriga världen, om man säger :oops: :!:

Du kan bryta mönstret lätt. Du kan använda dig av Sova hela natten-kuren. Det har tusentals och åter tusentals andra föräldrar gjort och med stor och ljuvlig framgång. Se gärna tråden "Efter kuren - en uppmuntran" :D
Lemonpie

Inlägg av Lemonpie »

Hej är det försent att anmäla sitt intresse för en sova hela natten kur till hösten? Har en liten bebis som är 2,5 månad nu blir 3 den 6 augusti.Är mest gnällig hela tiden och har svårt att få till det med sömn och fasta tider, han vill liksom inget. Äter han inte så gnäller han mest och vill vara nära sin mamma hela tiden. Skulle gladeligen skutta och köpa en tågbiljett på momangen.
/Lemonpie
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Tyvärr. tyvärr - allt är fullt och någon ny kurs är inte inplanerad :cry: Meningen var ju att andra skulle ta över efter mig :lol:

Men du kan själv :!: :!: :lol:
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Alla tre små bebisplatserna besatta - tack för ert intresse, kära alla :lol:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"